Insamlingsansvarig till Scouterna

Arbetsbeskrivning

Tillsammans kan vi göra mer!
Scouterna ger över 75 000 barn och unga från alla delar av samhället chansen att uppleva äventyr tillsammans och växa som individer. Det innebär att vi varje dag bidrar till ett öppet samhälle präglat av mångfald och respekt, något som är mer aktuellt än någonsin. Att vi har 100 års erfarenhet av aktivt uteliv innebär också att vi har erfarenheter vi gärna delar med oss av – allt från gruppdynamik och ledarskap till personlig utveckling och stärkt självkänsla. Vill du vara med och bidra?


Tjänsten

Som en av två insamlingsansvariga på Scouterna ingår du i ett team om två personer som tillsammans ansvarar för att utveckla och driva Scouternas insamlingsarbete mot stora givare, filantroper, stiftelser och fonder och till viss del även givare av små gåvor. I rollen ingår dels att rekrytera nya givare och donatorer, dels att behålla och utveckla befintliga. Scouterna har ett starkt existerande nätverk som vi vill fortsätta aktivera. Ett viktigt område är också att löpande se över, analysera och bygga strukturer för ett effektivt och framgångsrikt insamlingsarbete.

Viktiga arbetsuppgifter att ansvara för tillsammans med din kollega:


• Driva insamling gentemot stora givare, filantroper, stiftelser och fonder

• Bevaka och identifiera potentiella stora givare, stiftelser och fonder
• Genomföra möten och bygga relation med tänkbara stora givare, insamlingskommitté och andra existerande nätverk, filantroper, fonder och stiftelser.
• Arbeta med givarvård/stewardship kopplat till stora givare, filantroper, stiftelser och fonder.
• Koordinera och genomföra projektansökningar mot fonder och stiftelser



• Ta ett helhetsansvar, tillsammans med din kollega, för Scouternas insamlingsverksamhet som har stora givare, stiftelser och fonder som primärt fokus, både leverans av resultat och strategisk utveckling, uppföljning, budgetering och analys. 


• Upprätthålla och till viss del utveckla begränsad insamling mot givare av mindre gåvor och alumner.


• Säkerställa intern förankring i organisationen och engagera lokala rörelsen i insamlingsarbetet gentemot givare, samt vara ett stöd för lokalt/regionalt insamlingsarbete gentemot privatpersoner.

 
Kvalifikationer och personliga egenskaper

Vi söker dig som har erfarenhet från ideell sektor, är duktig på att bygga bra och långsiktiga relationer och har erfarenhet från antingen insamlingsarbete eller komplex tjänsteförsäljning. Vi värdesätter relevant erfarenhet av liknande insamlingsarbete mot stora givare/filantroper samt eget nätverk bland större potentiella givare. Meriterande är om du också arbetat mot fonder och stiftelser utifrån ett insamlingsperspektiv. Du vill gärna ha en utmaning där du får vara med om att tillsammans med din kollega utveckla och driva Scouternas insamlingsarbete.

Vi ser helst att du har en högskoleutbildning eller motsvarande. Om du har egen erfarenhet från Scoutrörelsen är det mycket positivt.

Som person har du stor förmåga att bygga förtroende och hållbara relationer både externt och internt. Du är bra på att ta initiativ, driva projekt och att arbeta mot uppsatta mål. Du har också en bra förmåga att arbeta självständigt samtidigt som du är bra på att samarbeta med andra och har lätt för att ingå i projektgrupper. Du gillar att utveckla processer och att använda digitala verktyg för att effektivisera insamlingsarbetet. Du är strukturerad, med ett gott siffersinne och en stark administrativ förmåga samt uttrycker dig väl både muntligt och skriftligt på svenska.


Villkor

Arbetsgivaren är Scouterna med placeringsort i Stockholm. Tjänsten är en tillsvidareanställning med start snarast enligt överenskommelse. Provanställning om 6 månader tillämpas. Vi har målstyrd arbetstid, delvis förlagd till kvällar och helger. Scouterna omfattas av kollektivavtal mellan Fremia och Unionen. Vi eftersträvar mångfald och ser gärna sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.


Ansökan

Vi tar endast emot din ansökan via scouterna.se/jobb. Sista ansökningsdag är 2022-03-06. Ansökan ska innehålla personligt brev, CV samt löneanspråk. Vi uppskattar om du döper dokumenten med för- och efternamn samt skickar dem i pdf-format.



Eventuella frågor om tjänsten ställer du till:

Anna-Karin Öman, Försäljningschef, anna-karin.oman@scouterna.se, 08-568 432 88

Johanna Staf, HR-ansvarig, 08-555 065 90

Sassa Orebring, Facklig representant, 08-568 432 53

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Hedin
0730-565554

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Scouterna
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 februari 2022
  • Ansök senast: 6 mars 2022

Besöksadress

Scouterna box 420 34
None

Postadress

Scouterna box 420 34
Stockholm, 12612

Liknande jobb


5 november 2024

Vi växer och söker fler Fältsäljare

Vi växer och söker fler Fältsäljare

5 november 2024

5 november 2024

Försäljningsansvarig/Entreprenör

Försäljningsansvarig/Entreprenör

5 november 2024