OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
WaterAid söker en insamlingsassistent som är noggrann, drivande och uppskattar omväxling och nya utmaningar. Du är lösningsorienterad, strukturerad och tycker om att ge service till privatpersoner och företag som är i kontakt med WaterAid. Du har lätt för att ta dig an nya utmaningar och vill utveckla och effektivisera arbetssätt.
Vi är en global organisation med en bred mix av kompetenser från mer än 30 länder. Vårt gemensamma uppdrag är tydligt. Vi jobbar för att alla, överallt ska ha tillgång till rent vatten, toaletter och hygien till år 2030. Vi strävar efter att vara en jämlik och inkluderande mix av personligheter och kompetenser och välkomnar därför alla ansökningar till denna roll.
Du kommer dagligen att sköta vår givarservice vilket innebär att svara på inkommande mail och telefonsamtal, ringa upp företag och privatpersoner samt aktivt besvara frågor och kommentarer från givare och företag i sociala medier. I tjänsten ingår att arbeta i vår CRM-databas genom att registrera, uppdatera och kvalitetssäkra innehållet, men även att utveckla systemet framåt. Du kommer ocksåatt ansvara för att administrera utskick av olika slag,samt hantera annan administration kopplat till gåvor och lojalitetsarbete. Detta arbeta kräver att du arbetar på plats från vårt kontor i Solna.
En del av ditt arbete blir även att arbeta med administration kring vår door-to-door-verksamhet vilket innebär att registrera och kvalitetssäkra autogiron, kontakta givare vid behov samt att sköta den administrativa kontakten med leverantören. Du medverkar även med dina insikter till att utveckla CRM-systemet för att bättre anpassa det till door-to-door-verksamheten. I arbetet ingår att ta fram statistik och följa upp nyckeltal.
Din roll är central då du kommer att samverka med många olika personer och assistera dem i löpande arbete såväl som i olika projekt, framförallt genom administrativa uppgifter såsom månadsstatistik och ett visst förberedande arbete vid kampanjer. Du är den person som kvalitetssäkrar vårt back end-arbete och säkerställer att vi t ex har rätt uppgifter om våra viktiga givare. Därför är samarbete ett nyckelord för dig. Du kommer också själv få ansvara för mindre aktiviteter och projekt.
Du kommer tillhöra Insamlingsavdelningen som består av insamling gentemot privatpersoner och insamling gentemot företag. Du kommer att vara baserad på vårt kontor i Solna och rapporterar till Ansvarig Privat Insamling. Vi välkomnar dig till en inspirerande arbetsplats som erbjuder en spännande och händelserik vardag på jobbet. Att arbeta för oss är utvecklande och givande. Du får insyn i hur organisationen arbetar både i Sverige och internationellt, och du är delaktig i arbetet för alla människors rätt till rent vatten, sanitet och hygien.
Profil
- Minst tre år i en administrativ roll på ett företag eller en organisation.
- Goda kunskaper i Office-paketet.
- Minst tre års erfarenhet av att arbeta i CRM-databaser.
- Gärna erfarenhet från ett företags Kundservice eller en organisations Givarservice.
- Obehindrad svenska i tal och skrift.
- Goda kunskaper i engelska.
Förutsättningar kring tjänsten
- Tjänsten är baserad i Solna.
- Heltid dvs 40 timmar/vecka.
- Tjänsten är tillsvidare, med sex månaders provanställning.
Ansökan
Har du frågor om tjänsten, kontakta Miriam Isaksson, Ansvarig Privat Insamling, på telefon 08-677 30 17 eller miriam.isaksson@wateraid.se.
Facklig företrädare Unionen: Anna Schön, anna.schon@wateraid.se, 08-677 30 08.
Skicka din ansökan (CV och personligt brev) till jobba@wateraid.se så snart som möjligt men senast den 30 juni 2021. Vi kommer löpande att genomföra intervjuer.
Varmt välkommen med din ansökan!