Inside Account Manager till Atea

Arbetsbeskrivning

Om bolaget

Atea är den ledande leverantören av it-infrastruktur i Norden och Baltikum, och drivande inom informationsteknologi på den svenska marknaden. Bolaget finns på ett trettiotal orter, från Malmö i söder till Kiruna i norr och stöttar företag på den digitala resan. Med företagets 1 000 konsulter och 4 500 certifieringar är Atea ledande leverantör inom teknik, infrastruktur och systemintegration. Bolaget hjälper kunder att utforma, implementera, driva och underhålla den it-infrastruktur som ens företag behöver och är beroende av.

Atea finns i sju länder i Norden och Baltikum, har ca 7 000 medarbetare, marknadsledare i Norden och Baltikum och är den näst största it-infrastrukturleverantören i Europa. Koncernen hade en omsättning på drygt 40 miljarder norska kronor 2020 och är noterad på Oslo Börs. Ägare: Atea ASA 100%. I Sverige är vi 2 500 medarbetare på ett trettiotal orter från Malmö i söder till Kiruna i norr.

Om tjänsten

Just nu söker Products & Services inom Region Stockholm på Atea Inside Account Managers som ska utveckla deras befintliga kunder inom ett eller flera affärsområden. Atea erbjuder dig en arbetsplats som präglas av medarbetare som brinner för att bygga Sverige med it, medarbetare som tar personligt ansvar och sätter laget före jaget. De kallar sig stolt för landslaget inom informationsteknologi. 

Du kommer tillhöra ett team av 6-8 medarbetare och i din roll som Inside Account Manager kommer du att rapportera till chefen för Inside Account Managment. Du blir en del av ett väl fungerande lag där vi trivs på jobbet och jobbar tight tillsammans för att möta våra kunders behov och förväntningar.

Företaget har alltid nära till beslut. Atea har en målmedveten satsning på coachande ledarskap och deras medarbetares personliga utveckling samt hälsa. Kulturen på bolaget präglas av våra värderingar, en kultur där framåtanda, humor, kamratskap och ett visst mått av galenskap är helt naturligt. Bolaget gillar att utmana sig själva och går ofta vår egen väg. Bolaget har ett tydligt fokus på ansvarstagande utveckling och är väldigt stolta över att kunna påverka branschen globalt att agera mer hållbart.

Arbetsuppgifter

Atea bygger Sverige med IT och i detta uppdrag vill de vara ledande när det gäller att ta vara på digitaliseringens möjligheter. Digitaliseringen ska hjälpa Ateas kunder att nå sina mål.

Som Inside Account Manager kommer du att ansvara för ett antal egna kunder och ha tydliga försäljningsmål, men även mätas på kundnöjdhet. Med dessa kunder förväntas du arbeta långsiktigt, agera kontaktperson samt förvalta och förädla kundrelationen under en längre tid inom ramen för vår affär inom samtliga affärsområden DWP, HP och IM.

Till din hjälp har du ett effektivt CRM-system för att hantera dina försäljningsaktiviteter, samt Ateas samlade expertis, ett erbjudande i toppklass och strategiska samarbeten med alla de världsledande it-aktörerna. Din vardag kommer präglas av ett högt tempo och stort engagemang för våra kunder.

Dina primära arbetsuppgifter kommer att innefatta:

- Utveckla befintliga kunder och avtal inom hela vår affär
- Leverera mot tydligt uppsatta försäljningsmål och nyckeltal
- Arbeta långsiktigt med dina kunder för att förstå deras behov för att kunna agera rådgivare 


Om dig

Som Inside Account Manager på Atea jobbar du med det viktigaste vi har - kunder. Så det är viktigt att du har god förmåga att kommunicera och tillvarata dina kunders krav på ett effektivt sätt för att kunna erbjuda rätt lösningar samt för att nå upp till dina kunders förväntningar.

Du är noggrann och att återkoppla till kund är inga problem för dig. Du har även en förmåga att vilja bidra med din kunskap och erfarenheter inte bara till dina kunder utan även till ditt team.

Vi tror att det är viktigt att du har ett stort intresse och en bred förståelse för hur digital teknik kan stötta en verksamhet. Du har erfarenhet av försäljning eller försäljningsstöd och framförallt så gillar du att vara lyhörd mot kunden men också våga utmana, analysera deras behov och komma med insiktsfulla lösningar samt att du har en god förmåga att förmedla dina kunskaper och erfarenheter vidare till dina kunder. Du älskar att bygga relationer såväl externt som internt och du ger ett förtroendeingivande och trovärdigt intryck.

Du har ett proaktivt förhållningssätt och söker lösningar i uppkomna problem där du fungerar konstruktivt både på egen hand och i grupp. Du är även duktig på att planera ditt arbete i förväg samt organiserar och prioriterar aktiviteter effektivt. Du har en positiv inställning till förändring och du vill fortsätta utvecklas i din yrkesroll. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Kvalifikationer

- Erfarenhet från serviceorienterade arbete.
- System van och goda kunskaper i Office-paketet.
- Flytande svenska i tal och skrift.
- Goda kunskaper i engelska i både tal och skrift.


Meriterande

- Förståelse för hybrid IT, datacenter, samverkan, arbetsplats som tjänst och molnstrategier.
- Kunskap och erfarenhet runt hårdvaruförsäljning.
- Kunskap och vana av att arbeta i Dynamics CRM/Power BI.


Tillträde, omfattning och anställning

Bolaget sitter i fina lokaler i Kista. Tjänsten är på heltid med start så snart som möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Arbetstiderna är kontorstider måndag till fredag, 08:00-17:00. Detta är initialt ett konsultuppdrag på 6 månader där du är anställd av Hero med god möjlighet till förlängning. Vi har goda anställningsvillkor och förmåner, det erbjuds parkeringsmöjligheter i anslutning till kontoret.

Hur söker du?

Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen ”ansök” längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Elida Rhodin på elida.rhodin@hero.se.

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

We are heart working”

Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandid...

Kontaktpersoner på detta företaget

Cecilia Enfors
+46 72 302 36 59
Robert Conzato
+4673 384 1341
Mimmie Swärdén
+46729689142
Madelaine Roosmark
+46709306645
Olivia Bergström
0709848547
Mattias Engerdahl
0707634445
Alisha Baig
0709778579
Jimmy Sandin
+46709779096
Ella Olofsson
0709778413
Mattias Engerdahl
0707634445

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hero
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 juni 2022
  • Ansök senast: 4 december 2022

Besöksadress

Holländargatan 22, Stockholm
None

Postadress

Holländargatan 22
Stockholm, 11359

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024