OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gränges är en ledande global leverantör av valsade aluminiumprodukter för värmeväxlarapplikationer och andra nischmarknader. Vår framgång bygger på en stor industriell hantverksskicklighet och en hög motivation hos våra medarbetare. Då forsknings- och utvecklingsverksamheten är placerad på produktionsanläggningarna kan du i vår lunchmatsal stöta på såväl en nyanställd tjänsteman direkt från universitetet, tredje generationens operatör eller en teknisk doktor från en annan världsdel. Det är bland annat det som är vår styrka; olika perspektiv och kunskapsområden under ett tak med ett gemensamt mål – ett framgångsrikt Gränges.
Vi söker en tidsbegränsad anställning till årsskiftet med möjlighet till förlängning till vår Inside sales som hanterar orderflöde och lagerhantering till våra kunder på den globala marknaden. I arbetet ansvarar du för att vara kundens representant internt, men även externt med fokus på kundservice, ledtid och kapitalbindning. Vi erbjuder en roll att vara en drivande kraft till att optimera, förbättra och effektivisera vår modell för lagerstyrning för framtida spännande utmaningar.
Några av dina viktigaste insatser blir att:
Upprätthålla god kontakt med kunderna i den dagliga löpande verksamheten
Uppdatera affärssystem med korrekt kunddata
Administrera och upprätthålla lagernivåer per kundartikel utifrån kundens prognos och internt uppsatta mål
Orderlägga och analysera kundens prognoser
Följa upp och kommunicera aktiviteter till kundteamsansvarig (KAM) och övriga i kundteamet
Underhålla och driva utveckling av system, rutiner och processer
Vi söker dig som är drivande och har god analytisk förmåga. Du är noggrann, har god servicekänsla, har god förmåga att kunna prioritera och kommunicera.
Det är viktigt att du har en god social förmåga, att du samarbetar väl med både kollegor och kundkontakter. Du ska även ha en personlighet som passar med Gränges värdegrund, dvs vara handlingskraftig, noggrann och bidra till en god stämning och bra arbetsklimat.
Eftersom vi agerar på en global marknad behöver du ha mycket goda kunskaper i både svenska och engelska, såväl i tal som i skrift. Språkkunskaper som franska och tyska är meriterande. Formella krav är relevant högskole- /universitetsutbildning och/eller erfarenhet av arbete med kundservice och logistik inom tillverkningsindustrin.
Kontakt
Är du intresserad av att bli en del av vårt team? Tveka inte att kontakta oss.
Urval och intervjuer sker löpande så ansök så snart som möjligt. Har du frågor angående tjänsten kontakta rekryterande Chef Maria Borg på 070-8300135, maria.borg@granges.com.