Inside Sales coordinator - XMReality

Inside Sales coordinator - XMReality

Arbetsbeskrivning

XMReality AB (publ) utvecklar och säljer digitala lösningar i teknikens framkant för snabbare, smartare kunskapsöverföring via teknikintensiv och innovativ vägledning på distans - Remote Guidance. Företaget är marknadsledande och kunderna finns över hela världen i alla branscher. På våra kontor i Sverige och USA arbetar ett 30-tal kollegor som är experter på innovation, utveckling, marknadsföring, försäljning och support. Huvudkontoret finns i centrala Linköping. XMReality är noterat på NASDAQ First North Growth Market under symbolen XMR.

Vill du vara en viktig länk i vårt försäljningsarbete och medverka till att skapa både nya och långsiktiga kundrelationer? Vill du vara med och göra det möjligt för företag att lösa eller förebygga problem, var i världen de än uppstår? Gillar du dessutom ny teknik som leder vägen in i framtiden?

På XMReality brinner vi för att göra skillnad för våra kunder genom XMReality Remote GuidanceTM. Vi skapar de förutsättningar som krävs för att ge vägledning och instruktioner digitalt på distans - med känslan av att vara på plats. Vi är i en fas av stark tillväxt och till vårt säljteam söker vi nu dig som vill vara med på resan i en ny roll som Inside Sales.

Din utmaning

Som Inside Sales blir du ett nav i säljteamet där du ansvarar och driver de tidiga faserna av säljarbetet med fokus på kontakter med nya kunder och prospekt internationellt. Du driver hela arbetet kring leadsgenerering, genomför presale-aktiviteter och demos, är administratör för CRM-systemet Salesforce och ger stöd till övriga säljteamet. I praktiken innebär detta att du:

- Lägger upp strategin och skapar förutsättningarna för leadsgenerering i nära samarbete med vår marknadsorganisation.
- Genomför demos för nya och befintliga kunder och bidrar som presale in i större kunddialoger genom skapande av demoscenarios.
- Säkerställer att vi använder vårt CRM-system Salesforce på bästa sätt och driver utvecklingen tillsammans med säljteamet.
- Är aktiv i att skapa kontakter som ger långsiktiga relationer både externt och internt och en lyssnare som tar in vad våra kunder säger för att översätta detta till affärer.


Dina närmaste kollegor är ett säljteam om sex personer i Sverige och USA. Du har också ett nära samarbete med övriga kollegor brett inom företaget. Du rapporterar till vår CSO och har din arbetsplats på vårt huvudkontor i centrala Linköping. Resor kan förekomma i normalläget i den utsträckning som är lämplig för att upprätthålla goda kundrelationer, driva nykundsförsäljning och delta i mässor och event.

Din profil

Vi söker dig som trivs i en roll vid frontlinjen och drivs av att skapa affärsmöjligheter. Du har en stadig grund i relevant utbildning på högskolenivå och några års dokumenterad erfarenhet av leadsgenerering samt B2B-försäljning av mjukvara. Erfarenhet av att arbeta i CRM-system är ett krav, och specifikt Salesforce är en stark fördel. Huvuddelen av våra kunder finns inom tyngre industri och därför är det en betydande fördel om du har bred erfarenhet av industriprocesser, med allt vad det innebär av förståelse för våra kunders behov kopplat till produktion och service/underhåll. För att lyckas i rollen bör du även ha ett intresse och förståelse för ny teknik och utveckling. Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat.

Som person är du är målinriktad, drivande och orädd - du vågar öppna dörren som ingen annan öppnar. Du driver ditt arbete på ett affärsmässigt sätt med skarp förmåga att initiera och bygga långsiktiga, förtroendefulla relationer och breda nätverk. Du trivs i hetluften och är van att arbeta självständigt med stort eget ansvar, samtidigt som du är mån om att involvera och stämma av mot dina kollegor. I en ombytlig vardag har du förmågan att hålla huvudet kallt, skapa struktur och bygga upp stabila, effektiva arbetssätt och flöden. Du bidrar till vår goda stämning och framåtanda inom företaget, och tror precis som vi att vi blir bättre tillsammans.

Din ansökan

Varmt välkommen med din ansökan via www.sententiarekrytering.se (http://www.sententiarekrytering.se/) omgående - dock senast 30 maj 2021.

För mer information om tjänsten, kontakta:
Eva Andersson, tfn 0706-15 32 30 eller
Jan Hellström, tfn 0706-15 03 44, Sententia Rekrytering & Konsult.

Vi ser fram emot att höra från dig!



Sententia Rekrytering & Konsult erbjuder kvalitativ och personlig hjälp med rekrytering, interimslösningar och fördjupade personbedömningar till privata företag och offentliga organisationer.

Sententia Rekrytering & Konsult AB är auktoriserat av Kompetensföretagen och branschorganisationen Almega.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sententia Rekrytering & Konsult
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 maj 2021
  • Ansök senast: 30 maj 2021

Liknande jobb


10 september 2024

försäljning, inköp, marknadsföring

försäljning, inköp, marknadsföring

9 september 2024

5 september 2024