Insight Data Manager till Bonnier News

Insight Data Manager till Bonnier News

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta i en central roll där du bidrar med analys och insikter för kända varumärken inom mediebranschen?

Tillsammans med våra kunder och starka varumärken vågar vi inom Bonnier News skapa innovativa annonslösningar med ett tydligt affärsfokus som sticker ut, berör och ger resultat. Bonnier News representerar och arbetar med några av Sveriges mest kända varumärken inom mediebranschen; Dagens Nyheter, Dagens industri, Expressen, Sydsvenskan m fl.

Om rollen

I rollen som Insight Data Manager ingår du i Bonnier News analysteam tillsammans med 11 kollegor som arbetar inom olika kommersiella delar inom affärsområdet Sales. I denna roll arbetar du främst inom vår Brand Studio, en fullservicebyrå som erbjuder våra kunder strategi, produktion och distribution. Arbetet går ut på att i nära samarbete med våra olika redaktioner utveckla kreativa kampanjer och hitta affärsmodeller för att ta fram bra kundkoncept.

I denna roll ansvarar du för att sätta upp våra digitala rapporter och kampanjuppföljningar. Du kommer att ha kontakt med content managers och redaktörer och driva utveckling i vad vi kan mäta och leverera till kund. Du arbetar i korsfunktionella team med säljare och vår kreativa avdelning, där du vid behov följer med ut på kundmöten och träffar annonsörer och samarbetspartners för att presentera resultat och insikter.

Dina arbetsuppgifter

-
ansvara för rapportering av resultat för kunder.

-
ansvara för siffror och analys som sammanställs, hur det presenteras internt och externt.

-
återkommande utbilda interna kollegor i analys- och datafrågor som rör rapportering och hur våra produkter presterar på våra sajter.


Din erfarenhet

-
relevant universitet-/högskoleutbildning/yrkesutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet.

-
kunskaper i analysverktyg såsom Google Analytics (GA), Data Studio/Looker Studio, och språk såsom SQL.

-
erfarenhet av Office-paketet och i synnerhet Excel eller Google Sheets.

-
erfarenheter av att analysera resultat, se samband och leverera insikter.


Meriterande

-
erfarenhet av BigQuery, GitHub eller liknande

-
bred mediekunskap

-
kunskaper i Google Tag Manager (GTM) eller motsvarande

-
erfarenhet från marknadsavdelning eller mediebyrå


Vem är du?

För att trivas hos oss och bli framgångsrik i din roll behöver du vara en teamplayer som uppskattar att ha flera bollar i luften. Vi ser även att du är kommunikativ och flexibel i ditt arbetssätt. Du har en god analytisk förmåga samt intresse för teknik. Ser du även dig själv som en problemlösare och tycker om att ta initiativ är detta rollen för dig.

Varför arbeta hos oss?

-
Samhällsnytta. Vi når dagligen miljontals läsare som vi erbjuder intressant, informerade och inspirerande journalistik

-
Omtanke. Vi har en genuin omtanke om varandra, våra kollegor och medarbetare

-
Fokus. Vi har tydliga mål vi jobbar mot, med mycket frihet i våra roller

-
Balans. Vi strävar efter en balans mellan arbete och privatliv och erbjuder därför en flexibel arbetsmiljö med mycket frihet under ansvar


Övrig information

Tjänsten är en tillsvidareanställning. Du kommer att rapportera till Serdar Ok, Head of Insight, Bonnier News Sales. Tjänsten är placerad i Bonnier News lokaler på Kungsholmen, i bredvid DN-skrapan, och arbetet är i nuläget hybridanpassat.

Urval sker löpande. Vi tar inte emot CV via mail.

Vi är nyfikna på vem du är och ser fram emot din ansökan!


Som Nordens största medieföretag hjälper vi medborgare och organisationer att fungera i ett demokratiskt samhälle. Våra journalister rapporterar, granskar och berättar om vår tids frågor. Vi inspirerar och skapar affärer genom möten, produkter och tjänster. Med varumärken som Dagens Nyheter, Expressen och Dagens industri når vi miljoner läsare och användare varje dag. Genom Bonnier News Local har vi även ett stort lokalt engagemang - från Sydsvenskan i söder till Örnsköldsviks Allehanda i norr. Förutom detta ger vi också ut branschspecifika tidningar såsom Dagens Media, Resumé, Dagens medicin och Fastighetsnytt, och även en rad livsstilsmagasin som Damernas Värld, Sköna Hem, Teknikens Värld och Allt om Mat m.fl. Genom att ständigt driva den digitala utvecklingen framåt når vi hela tiden längre - som medarbetare hos oss kan du påverka riktningen.

På Bonnier News värdesätter vi att våra medarbetare har olika erfarenheter och perspektiv. Jämställdhet och inkludering är prioriterade frågor hos oss och ett av fyra bärande fokusområden i vår hållbarhetsstrategi. Vi vill skapa ett öppet klimat på våra arbetsplatser och strävar efter att hitta talangfulla medarbetare som vidgar våra perspektiv och hjälper oss att bidra till ett mer inkluderande samhälle. Detta genom journalistik och tjänster som är ännu mer tillgängliga för fler. Vi hoppas att även du vill bidra till detta!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bonnier News
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 januari 2023
  • Ansök senast: 12 februari 2023

Liknande jobb


22 juni 2024

20 juni 2024

18 juni 2024