OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till Tre, telekomaktören som älskar att utmana och utforska. Vi tror på laget före jaget, vi vill ge dig ditt livs bästa ledare, vi älskar olikheter, hatar orättvisor och vi applåderar bra resultat framför långa arbetsveckor. Visst låter det Trevligt?
Vårt marknadsteam är vår främsta hjälteresurs när det kommer till att skapa Trevligt innehåll. Och att ha koll på omvärlden. Och trender. Och allt däremellan som gör Tres marknadsföring till en av de bästa. Nu söker vi ytterligare en stjärna till teamet, nämligen en Insight Manager.
Mer om rollen
Som Insight Manager kommer du vara den som alltid är på jakt efter data, insikter och trender. Varför är det viktigt? Jo, det ligger till grund för alla våra beslut och actions här på marknad. Kvantitativ och kvalitativ kund-, marknads- och konkurrentdata passerar ditt bord och skarpa blick och du genererar därefter kloka affärs- och varumärkesdrivande insikter, som resten av marknadsteamet tar del av och sätter till verket för att ytterligare stärka vårt starka varumärke, göra bra reklam och nå våra kunder på bästa sätt. Därtill är du även den hos oss som ansvarar för analys och insikt i tre huvudområden; konsumentbehov, varumärkesfrågor och kommunikationseffekter. Detta gör du genom att driva på och projektleda flera insiktsprocesser parallellt, ofta i en nära kontakt med externa research-partners. Ja, du kanske förstår att du har en mycket viktig funktion i att stötta med förslag, guidning och affärsmässiga beslut. Och att ta höjd för risker och bedöma potential. Och du är också därför den många av våra stakeholders runt om i 3huset vänder sig till för smarta, genomtänkta och kloka svar.
Att vi på marknad gör noga avvägda beslut utifrån data är A och O för att vi ska vara den träffsäkra marknadsavdelningen vi är idag. Gör du det här själv? Ja, till stor del men du är ett starkt jag, i ett start lag. Och vi hjälps alltid åt för att vara vårt bästa. Precis som övriga treor i teamet kommer du bidra till att utveckla såväl vår avdelnings resultat och kunskap.
Du kommer se fram emot att
• Vara en spelare att räkna med i Tres varumärkesstrategier
• Ingå i ett prisvinnande team (jajamen! Vi vann Strategy Awards för ’Trevligt’ lanseringen)
• Jobba på vårt fina kontor bredvid Globen i Stockholm. Här är treornas bas
• Ingå på en av Sveriges Bästa Arbetsplatser 2021 enligt Great place to work
Vi tror att du är den som
har ett näst intill nördigt intresse i att förkovra dig i kommunikations- och marknadsförinsgsdata. Du gillar att se orsak och verkan, spana på trender och klura på vad nästa stora grej kommer vara. Vad innebär då detta? Vi tror att du i grunden har goda kunskaper om metodik, statistik och analys. Därtill har du arbetat med marknadsundersökningar på någon sida av staketet – antingen operativt eller kanske från beställarsidan. Då tror vi att du är duktig på att ta ägandeskap för att lösa problem och hantera kravställning gentemot våra leverantörer.
Som person är du den som gärna vänder på ytterligare några stenar för att se vad som finns där bakom. Är du kanske detektiven i din omgivning idag som beskrivs som den som har en talang för att se orsaker och samband? Oavsett vad så tror vi att den som kommer göra finfina resultat hos oss i den här rollen, är analytiskt lagt och trivs med siffror. Och för att få med dig personer kan du presentera dessa både skriftligt och muntligt på ett engagerande, avväpnande och inbjudande sätt, oavsett vilken publik du har framför dig.
Din ansökan
Vad säger du, visst låter det trevligt? Skicka din ansökan idag via denna annons (vi tar inte emot ansökningar via mail) så tar vi det därifrån! Vid frågor kontakta rekryterande chef Simon Post (Simon.post@tre.se.)
Välkommen till Tre!