OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Vi letar efter en Insight Specialist som kan bidra till utvecklingen av ett starkt och relevant franchiseerbjudande, genom att leda marknadens insights uppgifter, säkerställa en löpande utveckling och leverans av insikter baserat på viktiga marknadsindikatorer och prissättningsdata. Uppdraget är med start omgående och förväntas pågå till slutet av 2022 med möjlighet till förlängning. Intresserad? Sök redan idag, urval och intervjuer hålls löpande.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I rollen som Insight specialis kommer du att ha ett nära samarbete med intressenter som arbetar med marknads- och prisdata genom hela värdekedjan, projektteamet på leverantörssidan och de utökade insikterna samt affärslösningsteam. Du kommer att säkra leveransen av marknadsinsikter som i sin tur inspirerar och gör det möjligt för människor att globalt fatta välgrundade beslut.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak:
- Leda marknadsinsiktsinitiativ/projekt, från att definiera affärsbehov tills insikter levereras, i samskapande med nyckelintressenter. I synnerhet kommer rollen att involvera att driva stora globala initiativ som täcker viktiga marknadsindikatorer och prisinsikter.
- Identifiera behov av marknadsinsikter och översätta dem till projektplaner, beskriva hur affärsfrågorna besvaras och vilka metoder och datakällor som kommer att användas.
- Analysera och integrera olika datakällor till tydliga affärsslutsatser, koppla samman punkterna mellan olika källor för att få unik insikt och möjliggöra för intressentteamen att översätta och implementera dessa till affärsåtgärder.
- Bidra till tvärfunktionella utvecklingsprojekt, säkerställa att metoder och förutsättningar finns på plats för att få djupare marknadsinsikter som kommer att gynna organisationen globalt.
- Presentera data och insikter på ett begripligt och effektfullt sätt.
- Att välja ut och vägleda externa partners för att garantera att rätt data och kunskap kommer in för att svara på affärs- och forskningsfrågor, inom den överenskomna budgetramen.
- Styr utvecklingen inom affärslösningsområdet av nya format för att leverera kunskap och insikter (t.ex. instrumentpaneler, verktyg för datautforskning)
- Samarbeta nära med insiktskompetensspecialister för att säkerställa kompetens som behövs för bästa användning av insikter.
- Delta i relevanta forum/möten, stötta för att skapa en insiktskultur över organisationerna.
- Leda och arbeta nära tillsammans med kollegor över hela Core Business Franchise och över organisationerna
Vem är du?
Vi söker dig som är en jordnära lagspelare som drivs av samhörighet, enkelhet och sunt förnuft och ivrig att ta initiativ och nå resultat tillsammans med andra.
Du strävar efter ständig förnyelse för att driva vår verksamhet framåt genom att tillhandahålla kunskap, tjänster och lösningar med ett kundcentrerat tankesätt.
Vi tror också att du kommer att behöva en kombination av följande kunskaper, förmågor och motivation:
Utbildning och erfarenhet:
- Masterexamen i företagsekonomi, teknik, beteendevetenskap, ekonomi eller liknande
- Tidigare relevant erfarenhet inom området market insight
- Tidigare erfarenhet av att leda projekt, helst inom området forsknings insight
- Erfarenhet av dataanalys och visualiseringsverktyg är meriterande
- Erfarenhet av att arbeta i komplexa multinationella organisationer
- Goda kunskaper om forskningsdesign, metoder och trender
Du har en förmåga att bygga förtroendefulla relationer med intressenter, affärspartners och franchisetagare.
Du har en stark kommunikationsförmåga, inklusive aktivt lyssnande och förmåga att kommunicera/visualisera komplexa frågor på ett tydligt, engagerande sätt.
Förmåga att samarbeta och arbeta i processer, engagera olika kompetenser i nätverket.
Bygg aktivt ett kunskapsdelningsnätverk och kompetens för att möjliggöra ständig utveckling i värdekedjan.
Förmåga att analysera, dra slutsatser och agera utifrån dem med en holistisk affärsförståelse.
Förmåga att hantera osäkerhet och hitta nya lösningar utan alla svar på plats.
En passion för projektledning och att arbeta med data, insikt och kunskap; Villig att påverka framtiden för insight och data.
Nyfiken på vad som får ett företag och varumärken att prestera och vara eftertraktade av konsumenter
Ett tillväxttänkande; nyfiken på att utforska och ivriga att lära.
Energi, driven och engagemang för att leverera resultat.
Njut av att utveckla organisationen genom att bygga relationer, partnerskap och nätverk. Erfarenhet av kvantitativ forskning, undersökningserfarenhet av användnings- och attitydtyp, och med ett plus för erfarenhet av att hantera forskning praktiskt med enkät- och panelverktyg.
Kontaktpersoner på detta företaget
Marie Noren
Anna Tannerfalk
040-6433937
Anna Tannerfalk
Peder Bjursten
073-944 54 60
Marie Engdahl
0721-880213
Marie Norén
072-0742012
Disa Fanto Börjesson
040-6433936
Peder Bjursten
+46 73 944 54 60
Disa Fanto Börjesson
Disa Fanto Börjesson
0766-775336