Insitepart söker Operations Manager till uppdrag i Ljungby

Insitepart söker Operations Manager till uppdrag i Ljungby

Arbetsbeskrivning

Insitepart är en drift- och kompetenspartner inom logistik. Vi har ett tydligt fokus att leverera marknadens mest effektiva driftlösningar inom retail och E-handel. Just nu söker vi en Operations Manager till uppdrag i Ljungby.

Dina ansvarsområden
Som Operations Manager ansvarar du för att säkerställa en effektiv logistik och trygg leverans till Insiteparts kund. I rollen har du övergripande ansvar för att logistikverksamheten når sina strategiska och operativa mål. Du är anställd av Insitepart och ansvarar över att uppdraget löper på utefter kundens förväntninar sett til leverans, kpi:er, personalplanering mm. Du har personalansvar för Insiteparts konsulter på plats och som ledare förväntas du leda din grupp till goda resultat genom att kontinuerligt följa upp och utveckla verksamheten och dess medarbetare tillsammans med kund. Du rapporterar till Insiteparts regionchef och har en daglig kontakt med ansvarig konsultchef hos kund.

Du kommer att:

- Ansvara för ett kontinuerligt förbättrings- och arbetsmiljöarbete samt verka för ett gott arbetsklimat.
- Bidra till samsyn och god kommunikation mellan alla parterna i terminalen.
- Följa upp och leverera resultat enligt plan.
- Ta del av kundens KPI:er för verksamheten och följa upp dem tillsammans med konsulterna.
- Tillsammans med kund planera och ta fram prognoser för bemanningsplaneringen.


Du som person
Vi söker dig som har ett genuint intresse för människor och ledarskap. Du tror på att hållbara resultat skapas genom engagerade medarbetare. Din kommunikation bidrar till att förväntningar och budskap tydliggörs och når fram i organisationen. Ditt naturliga driv och engagemang gör att du ser möjligheter och tar tag i de utmaningar som du möter på vägen. Vi tror på ett närvarande och involverande ledarskap där du motiverar, engagerar och coachar dina medarbetare. Som ledare föregår du med gott exempel och bidrar till ett bra arbetsklimat för alla avdelningar. Vidare är du en trygg ledare som är van att arbeta strategiskt och som trivs i att arbeta i en organisation i förändring.

Kravprofil:

- Erfarenhet inom logistik, lager och terminal
- Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift
- Relevant, akademisk utbildning för tjänsten eller motsvarande erfarenhet
- Vi ser gärna att du har haft ansvar över att leda ledare i tidigare roll



Om Insitepart
Insitepart är en drift- och kompetenspartner inom logistik. Vi har en tydlig specialisering och fokus på att leverera marknadens mest effektiva driftlösningar inom retail och e-handel. Våra uppdragsgivare är både varuägare och logistikföretag. Vi är vana att arbeta med välkända varumärken som ställer höga krav på vår leverans. Partnerskapet med våra kunder innebär att vi tillsammans arbetar för att skapa mätbara förbättringar. Samarbetet präglas av högt ställda krav och en ömsesidig hängivenheten att nå uppsatta mål. Vår specialisering och vårt tydliga fokus på att leverera marknadens mest effektiva driftlösningar och stödtjänster inom logistik har på kort tid gett oss förtroendet att samarbeta med ett stort antal kunder i en mängd olika branscher.

Låter detta som din nästa utmaning?
Arbetspsykologiska tester samt bakgrundskontroller tillämpas i rekryteringsprocessen. I denna process sker urval och intervjuer löpande så vänta inte med din ansökan.

Har du några frågor kring tjänsten eller processen är du välkommen att höra av dig till Karolina Turbok, karolina.turbok@insitepart.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Insitepart
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 maj 2022
  • Ansök senast: 24 juni 2022

Liknande jobb


23 december 2024

Lageransvarig till Skanska Rental!

Lageransvarig till Skanska Rental!

29 november 2024

Leveransmottagarassistent

Leveransmottagarassistent

20 december 2024