Inskrivningshandläggare, Härnösand

Arbetsbeskrivning

Lantmäteriet erbjuder stimulerande arbetsuppgifter och en arbetsorganisation som gör det spännande, roligt och utmanande att arbeta hos oss. För att leva upp till vår värdegrund service, öppenhet och handlingskraft förväntas våra medarbetare att uppnå resultat, utveckla och vara delaktiga.Är du vår nya medarbetare som vill delta i resan mot våra framtida mål? Vi behöver nya medarbetare som kan delta i Lantmäteriets utveckling och aktivt bidra till ökad service med kundens fokus. Fastighetsinskrivningen bedriver ett omfattande utvecklings-och förändringsarbete inriktat på effektivitet, enhetlighet och rättssäkerhet och är just nu i en period av ökad digitalisering.
Vi vill vara kommunikativa och underlätta för våra kunder så att det blir lätt att göra rätt vid en ansökan. Vi vill bl.a. att kunderna ska kunna ta del av var deras ärenden befinner sig i våra processer.
För att leva upp till vår värdegrund service, öppenhet och handlingskraft förväntas våra medarbetare att uppnå resultat, utveckla och vara delaktiga.
Division Fastighetsinskrivning har kontor över hela landet och våra drygt 200 medarbetare handlägger ungefär 800 000 ärenden om året.
I handläggningen ingår tillämpning av ett brett spektrum av lagar och förordningar främst inom civilrättens område. Verksamheten bedrivs på sju orter med ledning och central stab och Back Office-enheten i Gävle.
Vi söker nu en handläggare till kontoret i Härnösand.

Arbetsuppgifter
Arbetet består av kundservice. I begreppet kundservice ingår handläggning av inskrivningsärenden såsom lagfarter, inteckningar etc. Målet är att med vår goda kommunikation, se kunden och kunna bevilja ansökningar. Du kommer att ha kontakt med fastighetsmäklare, banker och andra aktörer på fastighetsmarknaden samt lämna upplysningar till allmänheten. Kontakterna sker såväl skriftligt som muntligt. Du arbetar mot givna mål med fokus på handläggningstider. Det kan även finnas möjlighet till att delta i olika utvecklingsuppdrag när behov finns.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Kvalifikationer
Du har minst 3-årig gymnasieutbildning, helst påbyggd med någon ytterligare relevant utbildning, t ex högskolekurser inom civilrätt och fastighetsrätt, eller att du har praktisk erfarenhet som kan jämställas med detta.
Personliga egenskaper:

Värdefulla personliga egenskaper för arbetet är förmåga att arbeta effektivt utan åsidosättande av en säker handläggning. Du är målmedveten och har mod att självständigt fatta beslut. Du behöver också ha förmåga att agera, prioritera och behålla lugnet vid arbete under tidspress. Du har en flexibilitet och en god inställning till variation i de arbetsuppgifter verksamheten bedriver.
Då du kommer att arbeta processorienterat är det viktigt att du kan bemöta och samarbeta med kollegor och kunder på ett professionellt sätt. Du har ett positivt förhållningssätt och visar ett ansvarstagande som gagnar teamet. Du har ett personligt driv och vilja att ge god service och information genom att se kundens behov och förstår vårt uppdrag.
Du har god förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift. Du ser möjligheter och har förmåga att arbeta med ständiga förbättringar. Du både ger och tar återkoppling på ett bra sätt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Kontaktuppgifter
Om du vill veta mer så kontakta gärna funktionschef Pernilla Jonsson, telefon 072-518 59 02. Fackliga företrädare för Lantmäteriakademikerna/SACO, Karl-Johan Lindgren, telefon 072-713 59 03 och för ST inom Lantmäteriet, Zarita Lindstedt, telefon 0611-25937. Våra e-postadresser är pernilla.m.jonsson@lm.se, karl-johan.lindgren@lm.se och zarita.lindstedt@lm.se.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Välkommen in med din ansökan senast den 19 september.

Övrig information
Lantmäteriet strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lantmäteriet Gävle
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 5 september 2016

Liknande jobb


Backoffice

Backoffice

22 december 2024

KYC Officer

KYC Officer

20 december 2024

Extrajobb inom AML

Extrajobb inom AML

20 december 2024

20 december 2024