OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lantmäteriet erbjuder stimulerande arbetsuppgifter och en arbetsorganisation som gör det spännande, roligt och utmanande att arbeta hos oss. För att leva upp till vår värdegrund service, öppenhet och handlingskraft förväntas våra medarbetare att uppnå resultat, utveckla och vara delaktiga.
Är du vår nya medarbetare som vill delta i resan mot våra framtida mål! Vi behöver nya medarbetare som kan delta i Lantmäteriets utveckling och aktivt bidra till ökad kundservice. Vi är nu inne i en period av ökad digitalisering, vilket innebär att vi behöver medarbetare med nya tankesätt och infallsvinklar.
Vi ska underlätta för våra kunder så att de kan göra rätt från början, förbättra vårt språk och vara mer kommunikativa. Kunderna ska få ta del i var deras ärenden befinner sig i våra processer.
Division Fastighetsinskrivning söker nu Inskrivningshandläggare till kontoret i Mora.
Arbetsuppgifter
Arbetet består av kundservice, i begreppet kundservice ingår handläggning av inskrivningsärenden som vanligtvis består av bevilja ansökningar samt all kontakt ut mot våra kunder. Du kommer att ha kontakt med fastighetsmäklare, banker och andra aktörer på fastighetsmarknaden samt lämna upplysningar till allmänheten. Kontakterna sker såväl skriftligt som muntligt. Du arbetar mot givna mål med fokus på handläggningstider.
Tjänsten avser tillsvidareanställning. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Kvalifikationer
Du har minst 3-årig gymnasieutbildning, helst påbyggd med någon ytterligare relevant utbildning, t ex högskolekurser inom civilrätt och fastighetsrätt, eller att du har praktisk erfarenhet som kan jämställas med detta.
Personliga egenskaper
Värdefulla personliga egenskaper för arbetet är förmåga att arbeta effektivt utan åsidosättande av en säker handläggning, med målfokus och mod att självständigt fatta beslut. Du behöver också ha förmåga att agera, prioritera och behålla lugnet vid arbete under tidspress.
Då du kommer att arbeta processorienterat är det viktigt att du kan bemöta och samarbeta med kollegor och kunder på ett professionellt sätt, att du har ett personligt driv och vilja att ge god service och information så att vi kan bevilja ansökningar som kommer in till oss.
Det är viktigt att du kan bidra med god service till allmänheten och har god förmåga att uttrycka dig på svenska, i både tal och skrift. Vi ser även att du gärna har erfarenhet av att arbeta med ständiga förbättringar. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Om Lantmäteriet Fastighetsinskrivningen
Vid landets sju inskrivningskontor hanteras ansökningar om lagfart, inteckningar m.m. Våra 200 medarbetare handlägger ungefär 800 000 ärenden om året. I handläggningen ingår tillämpning av ett brett spektrum av lagar och förordningar främst inom civilrättens område. Verksamheten bedrivs på sju orter med ledning och central stab och Back Office-enheten i Gävle. Fastighetsinskrivningen bedriver ett omfattande utvecklings-och förändringsarbete inriktat på effektivitet, enhetlighet och rättssäkerhet.
Kontaktuppgifter
Om du vill veta mer så kontakta gärna funktionschef Jeanette Dahlström, telefon 0250-59 23 51. Fackliga företrädare för Lantmäteriakademikerna/SACO, Lisa Persson, telefon 0176-205953 och för ST inom Lantmäteriet, Jons Lena Lind, telefon 0250-285 87. Våra e-postadresser är jeanette.dahlstrom@lm.se, lisa.persson@lm.se och jons-lena.lind@lm.se.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Övrig information
Då Lantmäteriet har en omfattande utlandsverksamhet kan det finnas möjligheter att arbeta i olika internationella projekt.
Lantmäteriet strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.