OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba administrativt och trivs med att blanda rutinbaserade uppgifter med att koordinera nya typer av uppdrag? Då kan tjänsten som Inspektionskoordinator vara något för dig!
Om Intertek
Med fler än 46 000 medarbetare världen över är vi ett av de största företagen i vår bransch. I vårt dagliga arbete hjälper vi företag världen över att se till att deras produkter är säkra att använda och möter kunders och myndigheters krav på kvalitet och prestanda. Det gör vi genom att revidera deras processer, certifiera deras ledningssystem, granska deras leverantörer, prova, analysera och certifiera deras produkter, inspektera deras tillverkningsanläggningar och skeppningar och arbeta med rådgivning inom regulatoriska frågor, kemikalier och hållbarhet.
Varje dag strävar vi efter att hjälpa våra kunder att ha säkra och socialt ansvarsfulla produkter och tjänster – We bring quality, safety and sustainability to life!
Arbetsuppgifter
Koordinering av inspektioner innebär att du är i kontakt med våra uppdragsgivare samt inspektörer som finns runt om i världen. Inspektionsuppdragen beställs av Interteks produktcertifieringsorganisation men även av externa produktcertifieringsorgan som behöver tillgång till vårt inspektionsnätverk. Syftet med inspektionerna är att säkerställa att fabriker som tillverkar produkten följer uppdragsgivarens krav. Då vi har olika uppdragsgivare med olika krav så gäller det att du har förmågan att hålla reda på olika detaljer samt se helheten för att kunna koordinera uppdrag från nya uppdragsgivare, där vi behöver bygga upp vår kompetens och våra rutiner.
I ditt dagliga arbete kommer du bland annat
• Koordinera inspektionsuppdrag
• Följa upp att inspektionsuppdrag utförs
• Svara på frågor från kunder och inspektörer
• Avrapportera inspektionsuppdragen och uppdatera inspektionsresultat i databaser
• Fakturera
Du kommer att arbeta i ett kompetent team som består av tre engagerade kollegor och du kommer vara en del av ett större team där det finns möjlighet att utvecklas genom att axla andra administrativa roller, här hos oss på Produkt-Certifieringen.
Vi söker dig som
• Gillar att blanda rutinbaserade uppgifter med att kunna lösa nya uppgifter som uppstår
• Är bra på att ta egna initiativ samt är lösningsorienterad
• Har lätt för att samarbeta och skapa kontakter
• Gillar utmaningar och är inte rädd för förändringar
• Kan förmedla information utan att i detalj vara insatt, eftersom du är länken mellan inspektören och uppdragsgivaren
• Har goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift
Vi erbjuder dig
Vi är ett trevligt gäng med en prestigelös atmosfär och högt i tak. Vi erbjuder en välorganiserad introduktion, mentorskap och utbildningar för din nya karriär hos oss. På Intertek finns det också stora möjligheter att bredda och utveckla din kompetens inom flera andra verksamhetsområden. Vi är en trygg arbetsplats med kollektivavtal och förmånspaket, med tjänstepension, friskvårdsbidrag mm.
Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, då urval sker löpande. Observera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post enligt GDPR.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Carin von Matérn, carin.vonmatern@intertek.com
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Stefan Lundin
0708 75 00 82
0708 75 00 82
HR Anita Vidovic
08 750 0324
Redovisningschef Nina Holmberg
08-750 00 00
HR Administratör Anita Vidovic
08-750 00 00