Inspektör med specialistläkarbakgrund inom allmänmedicin

Inspektör med specialistläkarbakgrund inom allmänmedicin

Arbetsbeskrivning

Vill du skapa samhällsnytta och värna om välfärden tillsammans med kunniga kollegor med olika kompetenser? Vill du bidra till en säker vård och omsorg av god kvalitet? Då kan du vara den vi söker. Placering på avdelning sydväst i Göteborg med möjlighet till visst distansarbete.

Rollen som inspektör
Vi söker dig som är intresserad av att byta perspektiv på vården och tillsammans med oss delta i utredning av hälso- och sjukvårdsärenden genom att göra medicinska bedömningar. Det kan även förekomma att du får delta i inspektioner i verksamheter samt återföra det vi har sett i vår tillsyn. Tillsammans med övriga medarbetare med olika kompetenser utvecklar och förstärker vi patientsäkerheten i vården. Du kommer att ingå i ett nätverk för läkare inom myndigheten samt delta i arbetsgrupper och projekt där din kompetens efterfrågas.

Just nu befinner sig vår myndighet i ett spännande skede av förändrings- och utvecklingsarbete, du bör därför trivas och vilja verka i en föränderlig miljö.

Vi söker dig som har:


• Legitimerad läkare med specialistutbildning inom allmänmedicin. 
• Flerårig och aktuell erfarenhet av specialistområdet.
• God kännedom om hälso- och sjukvårdens organisation.
• Mycket bra på att kommunicera såväl muntligt som skriftligt på svenska.
• God och aktuell IT-vana.

För att lyckas i rollen behöver du kunna arbeta självständigt och själv kunna strukturera och prioritera ditt arbete. Du trivs samtidigt med att samarbeta med andra i olika konstellationer och med olika kompetenser. Rollen kräver även att du är driven och delaktig i avdelningens/myndighetens utvecklingsarbete och att du finner förändrings- och utvecklingsarbete stimulerande.

Du ska ha en god analytisk förmåga, vara noggrann och strukturerad och snabbt kunna sätta dig in i komplexa frågeställningar. Du ska ha mycket god samarbetsförmåga, vara trygg i dina beslut och på ett konstruktivt sätt kunna omsätta och beakta andras synpunkter och perspektiv. Du kommunicerar resultatet på ett tydligt och förtroendeingivande sätt, både muntligt och skriftligt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Det är meriterande om du också har:


• Erfarenhet av tillsynsarbete.
• Erfarenhet av patientsäkerhets- och utredningsarbete.
• Erfarenhet av utvecklingsarbete.
• God kännedom om lagar och föreskrifter inom hälso- och sjukvården.


Vad kan IVO erbjuda dig?
Vi erbjuder dig en utvecklande roll i en spännande kunskapsorganisation. Du får chansen att arbeta i en dynamisk miljö där du tillsammans med dina kollegor bidrar till vårt kontinuerliga arbete med att utveckla en modern och kraftfull tillsyn i Sverige. IVO följer ständigt utvecklingen i omvärlden och uppmuntrar initiativ till egen kunskapsutveckling. Vi arbetar kontinuerligt med nya arbetssätt, metoder och verktyg för att nå bästa resultat. Vi strävar efter en sammansättning av medarbetare som speglar samhällets mångfald.

Information om anställningen
Anställningen är tillsvidare och inleds med sex månaders provanställning. Placeringen är i Göteborg och tillträde sker enligt överenskommelse.

Anställningen kan inte kombineras med kliniskt arbete på grund av de lagar och regler om bisyssla som vi har att förhålla oss till som statlig myndighet.

Ansök senast
Vi vill att du skickar in ett CV samt ett personligt brev där du presenterar dig själv och beskriver vad som lockar dig i uppdraget och hur du tänker att du kan bidra. Betyg och övriga handlingar tas in i ett senare skede i rekryteringsprocessen. Sista dag för ansökan är den 7 januari 2024.


Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss säljsamtal för ytterligare rekrytering och vidare annonseringsvägar.

IVO bidrar till en säker vård och omsorg

Inspektionen för vård och omsorgs (IVO) uppdrag är att genom tillsyn och tillståndsprövning bidra till en vård och omsorg som är säker, har god kvalitet och bedrivs i enlighet med lagar och andra föreskrifter.

Myndigheten kännetecknas av ett stort engagemang samt en bred och djup kunskap och förståelse för hälso- och sjukvård samt omsorg i Sverige. IVO drivs av visionen om att vi har koll, att vi skapar lärande och att vi gör vården och omsorgen säkrare och bättre. Vi finns till för vård- och omsorgstagarna.

Myndigheten har drygt 780 anställda. Arbetet med tillsyn bedrivs vid sex regionala avdelningar runt om i landet. Avdelningarna för tillståndsprövning och analys är placerade i Stockholm, liksom myndighetens två övergripande avdelningar verksamhetsstöd och generaldirektörens stab.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Hedström, Ekonomichef
0107885690
Sara Larsson, HR-specialist
010-788 55 39
Derya Akcan, Facklig kontakt Saco-S
010-788 53 05
Ingemar Jonnerhag, Facklig kontakt Vårdförbundet
010-788 52 56
Marie Brandvold, Enhetschef
010-788 5112
Birgit Rengren Borgerson, Enhetschef
010- 788 5462
Susanna Jakobsson, HR-specialist
010- 788 57 03
Pernilla Spens, HR-specialist
010-788 5187
Maria Carneland, Facklig kontakt ST
010-788 54 06
Ingrid Rydell, Analyschef
010-788 55 01

Sammanfattning

  • Arbetsplats: https://www.ivo.se/
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 december 2023
  • Ansök senast: 7 januari 2024

Besöksadress

Solnavägen 4
None

Postadress

Solnavägen 4
Stockholm, 10430

Liknande jobb


5 november 2024