Inspiranda söker en driven och erfaren administrativ ekonom

Arbetsbeskrivning

Inspiranda är ett litet modernt bygg- och designföretag som hjälper kunder förverkliga drömmen om ett unikt boende. Inspiranda bygger och renoverar med tanke på helheten och tar hand om huset och kunden från början till slut. Företaget arbetar dels med egna objekt som sedan säljs men framförallt utförs arbete åt kund. Företaget är baserat på Österlen och etablerades 2002 och har varit mycket framgångsrik sedan starten. Inspiranda är också delägare i riksbekanta Apotekarns Trådgård i Simrishamn. Inspiranda har nu påbörjat en ny spännande resa och går in i en ny expansionsfas. Ambitionen är att utöka och bredda verksamheten vilket ger möjlighet att förverkliga ännu fler drömmar. Individerna i företaget gör hela skillnaden och Inspiranda söker passionerade medarbetare som brinner för att göra skillnad. Läs mer på Inspiranda.se

Arbetsbeskrivning
Rollen som administrativ ekonom är en relativt ny roll och du har möjlighet att vara med och forma den. Företaget är i en expansionsfas med ett starkt förändringsbehov och du kommer ansvara för att bygga och strukturera upp processer, rutiner och system från början. Denna nyckelposition innebär att du axlar ett ansvar, framförallt för den ekonomiska funktionen och hantering kring denna, men även har ansvar för företagets administrativa frågor.
I dina arbetsuppgifter ingår bland annat helhetsansvar för bokföring, kund-och leverantörsreskontra, lönehantering, likviditetsplanering, budget och prognos arbete samt självständigt förberedande och framtagande av bokslut. Du kommer även ansvara för projektredovisningen, förkalkyleringen och uppföljningen av byggprojekten vilket även innefattar kundrelationer. Du drivs av att etablera strukturer och skapa kontroll. Inledningsvis kommer det vara en hel del elementära arbetsuppgifter utanför direkt kompetensområde, så prestigelöshet är ett nyckelord.

Vem är du?
Vi söker dig med 5-10 års erfarenhet av administrativt ekonomiarbete gärna från mindre/medelstora företag. Du har erfarenhet av redovisning, bokföring och känner dig trygg med att bygga strukturer och arbeta självständigt. Vi ser det som en stark merit om du har erfarenhet av projektredovisning, kalkylering och finansiell planering och gärna från byggsektorn. Du har kunskap och förståelse för olika affärs- och redovisningssystem.
Som person är du driven, noggrann, självständig och tar egna initiativ. Du drivs av att utveckla och förbättra verksamheten med rätt värdegrund. Du är ambitiös men samtidigt oerhört prestigelös. Du är talangfull och har en stark ambition att fortsätta utvecklas. För att lyckas i rollen ser vi att du är en teamspelare som vill bygga helheten vidare tillsammans med dina kollegor där bland annat värdegrunden i bolaget är det som gör att ni lyckas. Vi ser gärna att du är vidsynt och berest.

Kontaktperson
I denna rekrytering arbetar vi tillsammans med Experis och rekryteringskonsult Camilla Norén och hänvisar samtliga frågor som rör denna tjänst till henne på alternativt telefonnummer 040-660 63 20.
Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Petra Sivefäldt
0500-38 14 37
Dino Elezovic
4642371631
Lina Mörkberg
016-155737
Anna Stridsjö

Marika Johansson
019-166551
Carl-Henric Möller
031-617235
Carina Häggquist
018-18 59 71
Anders Samuelsson
031-7086752
Karin Backman
063-57 66 63
Zara Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Ej angivet
  • Heltid Permanent
  • Publicerat: 12 augusti 2016

Besöksadress

Lidköping
None

Postadress

Engelbrektsgatan 6
ÖREBRO, 70212

Liknande jobb


28 november 2024

27 november 2024

26 november 2024