OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Inspirerande Finance Business Partner som utvecklar och supporterar affärsområde Healthcare
Vill du vara med och driva utvecklingen inom division Healtchare och bidra till att vi fattar välgrundade affärsbeslut, som gör att många tusen nordiska kunder varje år får ett professionellt bemötande och snabb tillgång till hälso- och sjukvård?
Då vill vi välkomna dig till SOS International, division Healthcare. Vi är en innovativ, engagerad och pålitlig outsourcingpartner till Nordens ledande försäkringsbolag.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en professionell och affärsorienterad Finance Business partner som kommer att arbeta nära vår EVP Healthcare och verksamheterna i Göteborg, Köpenhamn och Oslo. Du kommer att ha din utgångspunkt från kontoret i Göteborg och du blir en del av i ledningsteamet inom Healthcare. Organisatoriskt tillhör du Business Controlling, Health- och Travelcare Köpenhamn, som stödjer ledning och verksamhet med finansiella analyser, lönsamhets- och prisberäkningar, intern och extern rapportering, prognoser samt budgetarbete.
Vi står inför en mycket spännande utvecklingsfas under de kommande åren, där SOS stärker sin strategiska inriktning samtidigt som vi växer. Därmed finns ytterligare behov av proaktiv och nära Business Controlling.
Du kommer att vara en av 6 personer som har det övergripande ansvaret för att säkerställa ekonomisk rapportering och ekonomisk förvaltning inom områdena Healthcare och Travelcare. Totalt är vi 90 medarbetare i den nordiska ekonomi- och supportfunktionen.
Du kommer att ha en viktig roll inom Healthcare och inom Business Controlling, där du säkerställer ett optimalt samarbete mellan Finance och Healthcare. I dina arbetsuppgifter kommer bland annat följande att ingå:
Vara partner till EVP och ledare i hela organisationen i Sverige, Norge och Danmark
Aktivt delta i och stödja Healthcares ledningsteam.
Tillsammans med Commercial arbeta fram och beräkna business case.
Självständigt förbereda finansiella analyser och olika ad hoc-analyser
Rapportering till företagsledning, koncernledning och externa partners
Förbereda och driva budget - och prognosprocesser
Driva och/eller delta i koncernövergripande projekt och utvecklingsuppgifter
Genomförande av finansiella beslut och processer på ett diplomatiskt och ihållande sätt
Vara länken mellan Healthcare och Finance, som främst ligger i Köpenhamn
Det finns en stor möjlighet att själv påverka innehållet i tjänsten och sätta ditt fotavtryck i en funktion med ett brett kontaktnät över hela Norden. Du bör räkna med några resdagar per månad.
Kvalifikationer
För att lyckas i tjänsten ser vi gärna att du,
Har en god affärsförståelse och förståelse för finansiella system och sammanhang
Är nyfiken och kvalitetsmedveten
Trivs med att påverka och är serviceminded samt empatisk
Har ett pragmatiskt tankesätt
Vi ser gärna att,
Du har minst en kandidatexamen inom ekonomi eller har liknande bakgrund eller motsvarande praktisk erfarenhet
Du har några års erfarenhet från en liknande position
Du är datainriktad, inklusive att du är mycket bra på att bearbeta och strukturera data
Du har goda kunskaper inom Excel och PowerPoint och kan du Tableau eller liknande är det en fördel
Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat
Omfattning
SOS International är kunskapsintensiv organisation med många olika yrkesprofessioner från legitimerad vårdpersonal till kollegor som jobbar med digitaliseringsprojekt och affärsutveckling inom våra verksamhetsområden Travelcare, Mobility och Healthcare. Vi erbjuder en spännande roll med placering i Göteborg och med kollegor i såväl Köpenhamn som Oslo. Vi tillämpar en hybrid arbetsmodell med möjlighet till distansarbete. Vi erbjuder också relevant pensionslösning, sjukvårdsförsäkring samt friskvårdsbidrag.
Anställningen är på heltid.
Start: Snarast eller enligt överenskommelse.
Arbetsplats: SOS International, Järnvågsgatan 3 vid Järntorget, Göteborg. Resor förekommer.
Om SOS International
SOS International, Healthcare, arbetar över hela Norden med att leverera hälso- och sjukvårdstjänster till aktörer inom försäkringsbranschen.
På vår site i centrala Göteborg arbetar vi med vårdförmedling, bedömning, behandling, rådgivning samt personalvårdsstöd, där klienter med olika typer av försäkringar och avtal får hjälp antingen av oss på plats eller av specialister i våra landsomfattande nätverk av vårdgivare.
Varje dag går vi till jobbet för att hjälpa människor vilket innebär att vår ambition alltid är hög tillgänglighet, sakkunskap och att erbjuda den optimala insatsen vid alla kontakter så att både klienter och kunder ska bli nöjda.
Ansökan
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Head of Business Controlling, Health- och Travelcare Per Hedegaard på tel. +45 20 20 69 34 eller Executive Vice President, Healthcare Marika Qvist på tel. +46 703 70 51 31.
Vi ser fram emot att få din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 14 november 2022. Vi går igenom ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Kontaktpersoner på detta företaget
Helena Markelund
Helena Lindberg