OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en förändringsledare? Har du en gedigen bakgrund inom service och underhåll? Vill du skapa samhällsnytta och bidra till en grönare planet? Då kan tjänsten som Service Director hos Envac Sweden vara rollen för dig!
Om Envac
Envac är stolta uppfinnare av sopsugen och ett av de mest innovativa företagen inom den globala industrin för automatiserad insamling av avfall. Företaget leder utvecklingen av framtidens återvinning och resurssmart avfallshantering. Envacs vision är att skapa smartare städer, förbättra livskvalitén idag och lämna en grönare planet för kommande generationer.
Envacs smarta sopsugssystem bidrar till väsentligt färre sopbilar, minskade utsläpp och en tystare gatumiljö. På så sätt blir städerna grönare, renare och mer hållbara.
Envac Sweden har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Mjölby där totalt jobbar cirka 120 anställda.
Om tjänsten som Service Director
Som Service Director på Envac Sweden kommer du in i en spännande fas i bolaget där möjligheten att påverka är stor. Du kommer att tillhöra den svenska ledningsgruppen och rapportera direkt till VD. I tjänsten kommer även ingå samarbete med övriga länder i Norra Europa och möjlighet till att driva vissa forum.
I rollen kommer du att ha fullt budget- och resultatansvar för Serviceorganisationen samt driva kommersiella aktiviteter för att stärka Envacs samarbeten och framtida affärsmöjligheter. Du förväntas driva strategiska initiativ så väl som att ta fram och implementera operativa processer för att skapa en effektiv, säker och kvalitativ serviceverksamhet med en prestigelös och samarbetsfrämjande arbetskultur. Vidare kommer du att coacha och vägleda två platschefer och en teamledare för Kundservice.
Serviceorganisationen består i dagsläget av ca sextio medarbetare med placering i Stockholm, Göteborg, Malmö och Mjölby, resor kommer därmed förekomma i tjänsten.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden: Operativt driva kommersiella aktiviteter samt leda strategiska initiativ för framtida affärsmöjligheter.
Utveckla samt ta fram och implementera operativa processer för att skapa en effektiv, säker och kvalitativ serviceverksamhet.
Coacha och vägleda platschefer och Kundtjänst för att stärka en prestigelös och samarbetsfrämjande arbetskultur.
Ansvar för våra serviceavtal och bygga långsiktiga relationer med våra kunder
Fullt budget- och resultatansvar för serviceorganisationen.
Personalansvar
Om dig
Vi söker dig som har gedigen erfarenhet inom service och underhåll och som tidigare har lett en serviceorganisation i förändring. För att lyckas i rollen ser vi även att du har haft kommersiellt så väl som budget- och resultatansvar och som besitter en god förmåga att analysera och följa upp nyckeltal. I rollen behöver du ha god systemvana, behärska svenska och engelska i tal och skrift samt inneha B-körkort.
Vidare söker vi dig som är en trygg ledare, som är lyhörd och besitter förmågan att bygga förtroende på olika nivåer. Är du även visionär och kan inspirera din organisation kommer du att trivas i rollen. Du är affärsmässig och har en stark känsla för att skapa förståelse för verksamheten på en övergripande så väl som detaljerad nivå.
Envacs erbjudande
Hos Envac blir du en del av ett tryggt bolag med långsiktiga kunder. Du kommer till ett kompetent team och erbjuds en gedigen introduktion samt nödvändig utbildning - för att du ska känna dig trygg. Du får jobba på en modern och trevlig arbetsplats samt får ta del av Envacs befintliga förmånspaket.
Övrigt
Start: Enligt överenskommelse.
Omfattning: Heltid, 100%.
Placering: Stockholm.
Lön: Enligt överenskommelse.
Kollektivavtal: med Unionen via Almega (arbetsgivarorganisation).
Vill du bli en del av team Envac? Varmt välkommen med din ansökan, vi ser fram emot att höra från dig!