OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en Installationssamordnare till ett långt uppdrag hos vår kund inom kollektivtrafik och järnväg i Stockholm. Som Installationssamordnare är du huvudansvarig för kravställning, bevakning, samordning samt kontroll mellan kundens verksamhet och externa byggherrar vars uppdrag utförs på beställning av vår kund.
Installationssamordnare ingår som en del i beställarens organisation för projektet och ansvarar för att leda samordningen av installationers kravställning, genomföra granskning och samordna inköp och installation i projektet. Under produktionsfasen av projektet kommer flera entreprenörer vara verksamma parallellt vilket ställer höga krav på erfarenhet av samordningsplanering. I uppdraget ingår bland annat:
- Hålla i möten och hantera tillhörande administration
- Bevaka att kundens Riktlinjer följs vid projektering av alla installationer
- Aktivt följa upp och rapportera installationsentreprenadernas framdrift och arbete
- Säkerställa minimal påverkan på fastighetsägarens pågående drift
- Bistå i framtagandet av projekteringshandlingar, granska och lämna synpunkter
- Sammanställa dokument inför utskick av förfrågningsunderlag (FFU) enligt LUF
- Vara behjälplig vid platsbesök och under anbudsperioden
- Delta i arbetet med granskning och utvärdering av anbud samt kontraktsskrivning
- Samordna installationsentreprenaderna - och verkstadsleveranser
- Sammanställa, kalla och genomföra granskningsprocesser och uppföljning samt återrapportering
- Delta med sakkunskap och erfarenheter utifrån ett tekniskt, arbetsmiljömässigt och ekonomiskt perspektiv
Exempel på uppdrag och ansvar:
- Stödja kundens byggledare on site under produktionstiden
- Efterleva kundens riktlinjer, rutiner och strategier
- Delta vid besiktningar och bistå vid överlämning till kundens verksamhet
- Bidra till att genomföra projektet mot mål i enlighet med fastställd projektspecifikation
- Säkerställa att entreprenören efterföljer kraven på miljö och arbetsmiljö, tekniska riktlinjer samt övriga styrande dokument och rutiner som berör arbetet
För rollen krävs följande kompetens och erfarenhet:
- Högskoleexamen inom energiteknik
- Väl insatt i branschens begrepp och terminologi
- Erfarenhet som kravställare eller installationsledare inom byggprojekt
- Erfarenhet från projekterings- och byggprocessen inom järnväg eller kollektivtrafik
- Erfarenhet av installationssamordning inom byggprojekt i offentlig miljö
- Kunskap och erfarenhet inom branschens lagar och regler så som AB, ABT, PBL
Uppdraget är en del av Quest Consultings konsultverksamhet. Din anställning kommer att vara hos Quest Consulting men din placering kommer att arbeta som konsult hos vår kund. Anställningen är heltid, tillsvidare, dagtid med start omgående efter genomförd säkerhetsprövning. Delvis distansarbete är möjligt.
Din ansökan
Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post info@quest.se Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.
Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.
Om Oss
Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.
Kontaktpersoner på detta företaget
Quest Consulting