Installationssamordnare inom infrastruktur

Installationssamordnare inom infrastruktur

Arbetsbeskrivning

Rollen som installationssamordnare avser att säkerställa att den nya bussterminalen i Katarinaberget uppfyller de kvalitetskrav som ställs utifrån bygghandling. För att följa upp kvalitetsarbetet under entreprenadtiden krävs en löpande dokumentation samt en aktiv roll under pågående arbeten med kontroll av utföranden och avvikelser genom att vara med på plats under arbetes gång. Dina arbetsuppgifter inkluderar bland annat att:

Följa upp pågående installationsarbeten på plats
Följa upp krav och kvalité
Följa upp och dokumentera avvikelser från handling
Upprätta en sammanställning av kvalitetsdokument
Samordna kvalitetsarbetet med beställaren
Leda kvalitetsmöte
Delta i och företräda organisationen vid besiktningar
Följa upp ÄTA-beställningar


För denna roll ser vi därför att du kan uppfylla följande kundkrav:

Minst yrkeshögskoleutbildning inom teknik, byggnation eller infrastruktur eller minst 10 års yrkeserfarehet inom installationssamordning
Minst 5 års dokumenterad erfarenhet av att ha arbetat i roll som installationssamordnare och hanterat samordning mellan el, brandlarm, VVS, styr, och sprinkler i stora projekt med flertal gränssnitt mot andra intressenter och med en projektbudget > 500 miljoner SEK. Budget ska framgå i CV.


Minst 2 års erfarenhet av att använda Navisworks eller likvärdigt program, och informationsmodeller för installationssamordning.


Minst 5 års erfarenhet inom samtliga installationsområden: El, brandlarm, VVS, styr och sprinkler. Lista i CV vilka installationsområden konsult arbetat med under respektive uppdrag
Erfarenhet av CE-märkning från minst ett tidigare projekt
Dokumenterade kurser/utbildning inom entreprenadjuridik, AB, ABT och ABK. Intyg sänds över efter anmodan


Rollen avser en tjänst på 50% och har sin utgångspunkt i Stockholm.

Din ansökan

Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag! Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal.

Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post info@quest.se

Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Quest Consulting Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 maj 2023
  • Ansök senast: 30 maj 2023

Liknande jobb


22 september 2024

Installation Leader - 450130

Installation Leader - 450130

11 september 2024