OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Helsingborgshem är ett modernt bostadsföretag med 12 000 hyreslägenheter i över 30 bostadsområden. Vi ägs av Helsingborgs Stad och var femte Helsingborgare har sitt hem hos oss. Vår verksamhet är viktig för att staden ska växa och vara attraktiv för en mångfald av människor. Därför strävar vi efter att utveckla boenden, stadsdelar och service som matchar olika livsstilar och behov. Vi vill att våra kunder ska känna sig stolta. Stolta över sin bostad, sitt område och sin stadsdel - och över Helsingborg. Vi är 200 medarbetare som genom ett öppet och aktivt förhållningssätt vill möta våra kunders drömmar om livet hemma. Både idag och imorgon. Läs mer på www.helsingborgshem.se.
Vill du vara med i utvecklingen av framtidens Helsingborg? Vi söker nu en driven och strukturerad Installationssamordnare med erfarenhet från byggbranschen.
Vi söker en Installationssamordnare som är en strukturerad generalist med god förståelse för helheten och som längtar efter att utmanas i en bred variation av byggprojekt med olika komplexitet, karaktär och storlek där du ansvarar för de fastighetstekniska installationerna. Gemensamt för alla projekt är fokus på vårt gemensamma uppdrag att göra Helsingborg till en attraktiv stad att leva och bo i för en mångfald av människor.
Erfarenheter & Egenskaper
Du som söker tjänsten har förmodligen en installationsteknisk bakgrund med byggerfarenhet, är duktig på att självständigt koordinera, dokumentera och driva installationsprojekt samt välbekant med entreprenadjuridiken. Erfarenhetsmässigt har du el-, styr-, installations- eller annan relevant bakgrund gärna med intresse för besiktnings- och energifrågor. Vidare är du proaktiv och noggrann även när tempot är högt och projekten många. Andra viktiga egenskaper är samarbetsförmåga och ett starkt driv. Likaså är det viktigt att du bidrar till vårt kundorienterade förhållningssätt och förstår boendets betydelse för människors livskvalitet och Helsingborgshems roll i att utveckla staden.
Om rollen:
I rollen arbetar du nära interna projektledare, fastighetstekniska specialister samt entreprenörer där ett stort fokus ligger på tydlig kravställning och att vara en duktig beställare som underlättar samarbetet både internt och i entreprenörsledet. En viktig del av jobbet handlar om kommunikation, dokumentation och uppföljning av allt från byggmöten, besiktningar och kravställningsprocesser till myndighetskrav och garantiärenden. Då olika projekt befinner sig i olika faser är det viktigt att hela tiden säkerställa den fastighetstekniska dokumentationen vid överlämningar samt senare även arkivering som möjliggör för effektiv informationsdelning och tillgång för framtida driftspersonal.
Förutom att säkerställa installationssamordning i ny- och ombyggnationsprojekt, är syftet med rollen även att ha koll på omvärldsbevakningen i branschen för att kunna vara med och utveckla överlämnings-, informations- och dokumentationshantering mot allt mer digitala verktyg och flöden.
Ansökan
Vid frågor om tjänsten går det bra att kontakta Jesper Eklöf, 0707-195382.
Kontaktpersoner på detta företaget
Christer Holgersson
+46 767716019
Jörgen Björkman
+46 739 80 83 95
Ewa-Marie Åström
+46 739 80 83 99
Linus Eklund
+46 735 24 71 72
Martin Fosser
+46 739 80 83 92
Jesper Eklöf
+46 707195382
Ali Rezaei
+46 739 808391
Carina Heurén
+46 739 80 83 93
Sandra Larsson
+46 735 179 993
Carina Grip
+46 735179997