OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På Linköpings universitet tror vi på utbyte. Av kunskap, erfarenhet och idéer – på en arbetsplats där samverkan mellan fakulteter och institutioner är grunden i vad vi gör. Vi är innovatörer och utbildare, och vi skapar gränslösa möjligheter. I vår verklighet behövs din fantasi, kreativitet och kompetens.
Institutionen för medicinsk teknik (IMT) är ett nationellt centrum för forskning och utbildning inom området medicinsk teknik. Forskningen baseras på behov inom hälso- och sjukvård, och sker i nära samarbete med medicinteknisk industri och medicinska kliniker.
Institutionen vill vara en katalysator i framtidens medicintekniska innovationssystem - en tummelplats för internationellt ledande forskare och lärare där ny kunskap skapas och sprids. Genom utveckling och integration av biomedicinsk forskning, hälso- och sjukvård och näringsliv medverkar vi till en globalt ökad livskvalitet.Tjänsten är inom Avdelningen för verksamhetsstöd, som har som uppgift att stötta forskare och utbildare med administrativa och tekniska uppgifter.
Vi söker nu en institutionsadministratör med inriktning ekonomiadministration till Institutionen för medicinsk teknik (IMT).
Dina framtida arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter kommer att bestå i bland annat att stötta Ekonomiintendenten i ekonomiadministration så som leverantörsreskontra, fakturering och viss uppföljning. Du kommer att vara kontaktperson när det gäller våra lokaler och har därmed ansvar för att fånga upp frågor och föra dem vidare till rätt instans, medverka vid möten inom ansvarsområdet m.m. Du kommer att ingå i team med övriga institutionsadministratörer, där ni samarbetar runt service (nycklar, telefoni m.m.), praktiska göromål och uppgifter som arkivering och posthantering.
Din framtida arbetsplats
Du kommer arbeta på Avdelningen för verksamhetsstöd. Avdelningen är ett team med tätt samarbete där uppdraget är att underlätta för våra chefer och medarbetare. Vi är åtta medarbetare och söker dig som ska komplettera våra kompetenser.
Dina kvalifikationer
Vi söker dig som har ekonomisk utbildning minst på gymnasienivå eller motsvarande. Du har dokumenterad erfarenhet av ekonomiadministration till exempel av leverantörsreskontra, fakturahantering och uppföljning. Du har även dokumenterad erfarenhet av att arbeta i Officeprogrammen där främst excel är ditt arbetsverktyg. Vi ser gärna att du tidigare har arbetat i något ekonomisystem med just fakturahantering och uppföljning. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet och dess regelverk. Då du är ett stöd till verksamheten är det viktigt att du kan uttrycka dig väl i svenska såväl i tal som skrift, samt konversera på engelska.
Ditt arbete bygger på god serviceanda, kvalitet i arbetet och god samarbetsförmåga. Du har förmågan att anpassa dig till ändrade omständigheter och är som person trygg och stabil.
Anställningens omfattning
Anställningen är en tillsvidareanställning 100 %.
Tillträde
Tillträde enligt överenskommelse dock senast den 1 september 2014.
Lön
Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Ange löneanspråk i ansökan.
Ansökan
Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 4 maj. Du söker denna anställning genom att klicka på knappen "Ansök" här nedan. Ansökan som inkommer efter sista ansökningsdag kommer inte att beaktas.
Linköpings universitet ska fortsätta att utvecklas som en attraktiv och kreativ arbetsplats som präglas av lika villkor och arbetar därför aktivt för jämställdhet och mångfald.