OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns cirka 46 000 studenter och mer än 8 000 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.
Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet.
Beskrivning av arbetsplatsen
Internationella miljöinstitutet (IIIEE) vid Lunds universitet inrättades 1994 och har sedan dess utvecklat internationell och genuin tvärvetenskaplig utbildning och forskning med fokus på att accelerera omställningen till hållbarhet.
IIIEE strävar efter att knyta samman forskningsresultat och deras tillämpning och samverkar aktivt med företag, myndigheter och organisationer lokalt, nationellt och globalt. Vid IIIEE är verksamheten fokuserad på: styrmedel, affärsmodeller, hållbar konsumtion och stadsutveckling. För mer information se: http://www.iiiee.lu.se/
Vi erbjuder
Lunds universitet är en statlig myndighet vilket innebär att du får särskilda förmåner, generös semester och en förmånlig tjänstepension. Läs mer på universitets webbplats om att Jobba hos oss: https://www.lu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Arbetet som institutionsadministratör innebär administration och handläggning inom ett brett område och i olika administrativa system.
Huvudsakliga arbetsuppgifter är:
- Att ge stöd till prefekt, ledning, institutionsstyrelse samt institutionens valberedning
- Självständigt formulera utkast till beslut, utvärderingar, äskanden, verksamhetsrapporter och andra dokument
- Ansvara för institutionens årshjul och kalender, protokoll, mötesbokningar, hantera underskrifter m.m.
- Att vara institutionens registrator (till exempel hantera diarieföring, arkivering, utlämning av allmän handling)
- Fakturahantering
- Att vara resesamordnare Rese- och utläggsräkningar (granska och registrera)
- Att ge stöd till externa gäster
- Att publicera information på institutionens webb
- Även andra arbetsuppgifter kan komma i fråga
Krav och kvalifikationer
- Dokumenterad erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete
- Mycket god administrativ förmåga, utvecklad samarbetsförmåga, självständighet och initiativkraft
- Mycket god datorvana och goda kunskaper i samt erfarenhet av Officepaketet
- Mycket goda språkliga färdigheter i svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Du tycker om att arbeta med service, har mycket god samarbetsförmåga och kan självständigt strukturera, planera och hantera en stor mängd administrativa ärenden. Arbetstempot är stundtals högt vilket ställer krav på flexibilitet.
Meriterande för anställningen är:
- Universitets- och högskoleutbildning eller motsvarande som bedöms som likvärdig
- Erfarenhet av administrativt arbete inom högskolesektorn
- Vana av och intresse för att arbeta i administrativa stödsystem
- Erfarenhet av att publicera information på hemsidor
Hänsyn kommer att tas till hur den sökande genom sin erfarenhet och kompetens bedöms komplettera och stärka det administrativa arbetet inom avdelningen/institutionen samt bidra till dess framtida utveckling.
Övrigt
Anställningen är tillsvidare med omfattningen 100 procent med tillträde den 1 november 2022 eller enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.
Så här söker du
Ansökan ska innehålla CV och personligt brev med motivering till varför du är intresserad av anställningen och på vilket sätt anställningen matchar dina meriter. Ansökan bör även innehålla examensbevis eller motsvarande samt övrigt som du önskar åberopa (kopior av betyg, uppgifter till referenser, rekommendationsbrev etc)”.
Välkommen med din ansökan!
Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Ange gärna löneanspråk i din ansökan.
Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.