Institutionsekonom för institution för Lokalförsörjning & Campusutveckling

Institutionsekonom för institution för Lokalförsörjning & Campusutveckling

Arbetsbeskrivning

Är du nyfiken på att arbeta som institutionsekonom? Nu finns chansen att testa på detta under ett års tid! Som institutionsekonom för Lokalförsörjning och Campusutveckling samt ekonom för serviceavdelningen arbetar du självständigt i en utvecklande roll! Tveka inte på att söka omgående, ansök senast 19 januari!

OM TJÄNSTEN
Vi söker nu en institutionsekonom/ekonom till enheten Planering och uppföljning på ett vikariat under ca 1 års tid till Chalmers tekniska högskolan. Tjänsten har två huvudsakliga ansvarsområden: Instituionsekonom för Institutionen Lokalförsörjning och Campusutveckling samt Ekonom för Chalmers Serviceavdelning.

Enheten Planering och uppföljning ingår i PAE, Avdelningen för Planering, Analys & Ekonomi, vilken ingår i verksamhetsstödet för Chalmers tekniska högskola. Avdelningen PAE organiserar sig idag i tre enheter; Reskontra, Planering och uppföljning samt Inköp och upphandling. De kopplar ihop och utvecklar arbetssätt och kompetenser inom planering, redovisning och uppföljning samt ansvarar för inköp och upphandling. Inom ramen för avdelningens ansvarsområden ger vi ett samordnat stöd till såväl det strategiska som det operativa arbetet inom Chalmers ledning, institutioner, grundutbildning, forskning, forskarutbildning och styrkeområden.

Tjänsten är ett 1års vikariat där du blir anställd av oss på Academic Work och arbetar som konsult hos Chalmers tekniska högskolan.

Du erbjuds


* Ett spännande och lärorikt arbete på en institution
* En hängiven konsultchef som finns med dig under hela din anställning


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter som Institutionsekonom omfattar bland annat:


* Budget- och prognosarbete samt uppföljning och bokslut
* Förmedla information till PAE vid bokslut och utfallsrapportering
* Stötta och rapportera till ledning i ekonomiska frågor


Arbetsuppgifter som ekonom omfattar bland annat:


* Stöd i ekonomiska frågor till avdelningschef chef och projektledare
* Bokslut
* Prognoser
* Budget
* Löpande bokföring


VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad utbildning inom civilekonomi eller vad vi anser vara motsvarande
- Har ett par års praktisk erfarenhet av redovisning- och bokslutsarbete inom en större organisation
- Har erfarenhet av arbete i ett större affärssystem
- Kan vara drivande i de frågor kring ekonomin som verksamheten kräver
- Har en god kommunikativ förmåga

Meriterande är om du har:


* Erfarenhet av arbete i Hypgergene
* Erfarenhet av arbete inom universitet/högskola


Som person ser vi att du är:


* Självgående
* Serviceinriktad
* Kvalitetsmedveten


Övrig information


* Start: 10/2-2023
* Omfattning: Heltid 100 %, ca 1 års vikariat
* Placering: Göteborg
* Lön: Timbaserad månadslön


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 januari 2023
  • Ansök senast: 13 februari 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Avtalscontroller till Social- och äldreförvaltningen

Avtalscontroller till Social- och äldreförvaltningen

31 oktober 2024

31 oktober 2024