OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en institutionsledningsadministratör till lärarutbildningen för en tidsbegränsad anställning inom ramen för den strategiska satsningen Framtidens lärarutbildning.
Bakgrund
Vi förstärker nu stödet till ledningen inom lärarutbildningen i syfte att underlätta samarbetet med projektet Framtidens lärarutbildning. Vi söker därför ett administrativt ledningsstöd i form av en institutionsledningsadministratör mad placering på institutionen för Humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap (HumUS).
Arbetsuppgifter
Som institutionsledningsadministratör för lärarutbildningen på institutionen för Humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap (HumUS) kommer du få ett omväxlande och självständigt arbete där arbetsuppgifterna är av skiftande art och har stor bredd. Du kommer främst att arbeta med administrativa uppgifter knutna till lärarutbildningen i syfte att underlätta samverkan med projektet Framtidens lärarutbildning. Du kommer att arbeta direkt under prefekt för institutionen för HumUS i nära samverkan med utredaren och projektledaren för Framtidens lärarutbildning. Arbetet kommer även att ske i nära samverkan med institutionerna som handhar lärarutbildningsämnen och andra relevanta funktioner inom universitetet.
Dina främsta arbetsuppgifter är att administrera aktiviteter knutna till lärarutbildningen, men också att utveckla metoder, implementera och ta fram förslag till riktlinjer, informera och följa upp. Du kommer bland annat fungera som stöd för lärarutbildningens arbetsutskott och bistå i arbetet med att starta upp ett Regionalt samverkansråd.
Kvalifikationer
För en anställning som institutionsledningsadministratör inom Framtidens lärarutbildning söker vi dig som har relevant akademisk examen. Du har vana av att strukturera, följa upp och arbeta strategiskt. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Goda kunskaper om högskolesektorns kultur och regelverk är meriterande samt kunskap om lärarutbildningen.
Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper, förmåga att arbeta självständigt och att möta andra människor på ett förtroendeingivande sätt, samt visad god samarbetsförmåga.
Vi förutsätter att du är flexibel och öppen för förändringar och kan arbeta kvalitetsmedvetet och ansvarstagande.
Vid Örebro universitet förväntar vi oss att alla medarbetare är öppna för utveckling och förändring, tar ansvar för sin egen arbetsinsats och kvalitet, visar engagemang att samverka och bidra till utveckling samt visar respekt för andra genom ett konstruktivt och professionellt förhållningssätt.
Örebro universitet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och värdesätter de kvaliteter mångfald tillför verksamheten.
Information
Anställningen är tidsbegränsad i 1 år med möjlighet till förlängning. Örebro universitet tillämpar individuell lönesättning.
Närmare upplysningar om anställningen lämnas av Ann Öhman Sandberg, projektledare för Framtidens lärarutbildning, ann.ohman@oru.se eller 019 303106.
Ansökan
Du gör din ansökan på vår hemsida genom att klicka på knappen "Ansök".
En komplett ansökan ska innehålla följande elektroniska dokument:
• En motivering till varför du söker detta arbete och vad du kan erbjuda i kompetens
• CV med beskrivning av din kompetens
• Kopior av relevanta betyg/intyg som stärker din kompetens
Endast handlingar skrivna på svenska, engelska, norska eller danska kan bedömas.
Sista ansökningsdag är 200225. Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.
Enligt Riksarkivets föreskrifter måste vi arkivera en omgång ansökningshandlingar exkl. publikationer i två år efter att tillsättningsbeslutet vunnit laga kraft.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jen Scheffel
0733 43 40 38
Chefsjuksköterska Ulrika Ehrström
070-167 14 52
Liv Hedström
Ulrika Holmgren
0856215919
Torbjörn Fröjd, arbetsledare
0708-790108
Lars Lantz, enhetschef
08-53536575
Chefsjuksköterska Nina Markholm Nordgren
073-966 18 97
Vårdförbundet Clary Marqvardt
08-517 720 93
Verksamhetschef Marianne van Rooijen
073-966 08 63
ST-chef Sofie Graner
070-684 92 39