OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en Institutionsledningsadministratör för tidsbegränsad anställning vid Restaurang- och hotellhögskolan
Bakgrund
Vi söker en vikarierande institutionsledningsadministratör vid Restaurang- och hotellhögskolan med placering på campus Grythyttan.
På institutionen bedrivs utbildning inom och forskning inom Måltidskunskap och värdskap samt sensorik. Vår forskning och våra utbildningar bidrar till utveckling av en starkt växande besöksnäring, livsmedels- och måltidssektor inom vilka det finns ett stort behov av utbildning, forskning, utveckling och innovation
Arbetsuppgifter
Uppdraget som institutionsledningsadministratör ska utföras med utgångspunkt i verksamhetens mål, uppdrag och i enlighet med de regelverk och delegationer som gäller. Du biträder institutionens ledning (prefekt, proprefekt och enhetschef) med kvalificerad administrativ kompetens vid beredning, utredning, uppföljningar och beslut. I uppdraget ingår även stöd till ämnesansvarig i frågor som handlar om forskning och samordning av utbildning på forskarnivå.
I anställningen som institutionsledningsadministratör kan ingå:
• bereda och utreda institutionens remissvar på både interna och externa remisser
• bereda underlag för beslut som berör institutionen
• stödja institutionsledningen i planering, organisering och genomförande av olika möten
• ta fram och bereda underlag inför verksamhetsplanering och verksamhetsberättelse
• i dialog med ämnesansvarig ansvara för planering, organisering av forskar- och doktorandseminarier samt administration och samordning av doktoranders ISP
• tillsammans med ämnesansvarig verka för genomförande och utveckling av kvalitetsarbete inom forskning och forskarutbildning samt arbete med forskningskommunikation
• bidra till service, kvalitet och utveckling inom administrativa arbetsområden
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en för verksamhetsområdet relevant akademisk utbildning, god kommunikativ förmåga både i tal och skrift såväl på svenska som på engelska. Du är förtrogen att arbeta med olika Microsoft Office program och webbpubliceringsprogram. Vi ser gärna att du har arbetslivserfarenhet av administration, utbildningsfrågor och/eller undervisning inom universitet/högskola samt är förtrogen med olika universitetscentrala system och administrativa rutiner inom området. Erfarenhet av arbete som är kopplat till forskning och forskarutbildning är meriterande.
Du kommer att arbeta nära verksamheten och därmed är det viktigt att du som person är lyhörd samt har en förmåga att se till helheten utifrån verksamhetens behov. Arbetet kräver förmåga att lyssna och ta emot information samt omvandla den till praktisk handling. Du arbetar lösnings- och utvecklingsorienterat.
Periodvis kan det här uppdraget medföra hög arbetsbelastning och som person har du förmåga att hantera detta. Stor vikt kommer läggas vid dina personliga egenskaper som tex förmåga att arbeta självständigt och att möta andra människor på ett förtroendeingivande sätt, samt visad god samarbetsförmåga. Vi söker dig som är flexibel, lyhörd, strukturerad, välorganiserad och har en stark initiativförmåga samt mycket god förmåga att ta ansvar för att undersöka och genomföra arbetsuppgifterna.
Information
Anställningen är ett vikariat under ca 12 månader med tillträde snarats. Örebro universitet tillämpar individuell lönesättning.
Närmare upplysningar om anställningen lämnas av Helene Gustafsson, enhetschef 019-30 2009, e-post: helene.gustafsson@oru.se eller Ute Walter, prefekt, 019-30 20 36, e-post: Ute.Walter@oru.se
Vid Örebro universitet förväntar vi oss att alla medarbetare är öppna för utveckling och förändring, tar ansvar för sin egen arbetsinsats och kvalitet, visar engagemang att samverka och bidra till utveckling samt visar respekt för andra genom ett konstruktivt och professionellt förhållningssätt.
Örebro universitet arbetar aktivt med lika villkor och jämställdhet och för att vår arbetsmiljö ska präglas av öppenhet, tillit och respekt. Vi värdesätter de kvaliteter mångfald tillför verksamheten.
Ansökan
Du gör din ansökan på vår hemsida genom att klicka på knappen "Ansök".
En komplett ansökan ska innehålla följande elektroniska dokument:
• Ett personligt brev med motivering till hur du kan bidra till universitetets fortsatta utveckling
• CV med relevant beskrivning av samlad kompetens
• Kopior av relevanta betyg/intyg som styrker din kompetens
Endast handlingar skrivna på svenska, engelska, norska eller danska kan bedömas.
Sista ansökningsdag är 8 oktober. Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.
Enligt Riksarkivets föreskrifter måste vi arkivera en omgång ansökningshandlingar exkl. publikationer i två år efter att tillsättningsbeslutet vunnit laga kraft.