OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Denna tjänst är en nyckelroll för kundens försäkringsteam och vi söker dig som har tidigare erfarenhet av motorförsäkringar. Drivs du av att utveckla processer, bidra med kunskap och erfarenhet i en förändringsresa såväl digitalt som effektivisering och processer? Då kan detta vara tjänsten för dig!
Om rollen
Som Insurance Specialist blir du kundens interna försäkringsexpert och ingår i deras Operations team. Dina primära arbetsuppgifter är att hantera försäkringsärenden, ge professionellt stöd till både externa och interna parter samt underhålla och utveckla de dagliga relationerna med olika försäkringsbolag och andra leverantörer.
I denna tjänst arbetar du huvudsakligen, men inte uteslutande med
• Löpande hantering av försäkringsärenden
• Utveckla försäkringsprodukterna efter marknadens krav och regulatoriska förändringar
• Se till att följa IDD och andra försäkringsdirektiv och föreskrifter
• Upprätthålla och utveckla de dagliga relationerna med olika försäkringsbolag och andra leverantörer relaterade till försäkringar
• Kostnadskontroller vid skador och reparationer
• Utveckla försäkringsprodukterna efter marknadens krav och regulatoriska förändringar
• Implementera och förbättra IDD och andra försäkringsdirektiv i den dagliga verksamheten
• Hantera alla typer av fakturor relaterade till försäkringsärenden
• Hantera inkommande skaderapporter
• Arkivering av försäkringsrelaterade dokument
• Validering av försäkrings- och hyrbilsrelaterade fakturor
• Övervakning och optimering av premier, tariffer och kostnader
• Svara på kundfrågor antingen direkt eller via kundtjänst
• Uppdatera försäkringsrelaterade data i interna system
• Utföra kontroller av all försämringsprocesser
Vem är du?
Vi söker dig som har ett starkt driv och arbetar metodiskt och strukturerat för att hitta lösningar. Du trivs med att ha en bred roll och arbeta i högt tempo med många externa och interna kontaktytor. Vidare ser vi att du har minst två års erfarenhet av att arbeta med försäkringsadministration och erfarenhet av motorförsäkringar. Då kunden verkar i en internationell miljö är det viktigt att du har mycket god språklig förmåga i såväl svenska som engelska.
För att vara framgångsrik i rollen krävs det att du har en god kommunikativ förmåga i både tal och skrift. Vidare är du serviceinriktad och ser möjligheter framför problem samt trivs i en administrativ roll som du kan utvecklas inom. Du är ansvarstagande och har god förmåga att hantera och prioritera fler arbetsuppgifter parallellt. Vidare är det viktigt att du har erfarenhet av digitaliseringsprocesser och att arbeta i olika system. Vi ser det som mycket meriterande om du är insatt i de europeiska direktiv som gäller för branschen.
Du erbjuds
Vill du vara en del av vår kunds spännande tillväxtresa och bidra till fortsatta framgångar samt känner igen dig i rollbeskrivningen ser vi fram emot din ansökan snarast möjligt. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Detta är en tillsvidare anställning med sex månaders provanställning och med önskad start under december. Kontoret är lokaliserat norr om Stockholm och vår kund erbjuder fina förmåner som sjukvårdsförsäkring, friskvårdsbidrag, gym på kontoret, extra tjänstepension samt förmånsbil. För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Evelina Thimper på evelina.thimper@jurek.se eller Kristin Nelson på kristin.nelson@jurek.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52