Intäktscontroller till advokatbyrå

Intäktscontroller till advokatbyrå

Arbetsbeskrivning

Har du en examen inom ekonomi och söker nu din nästa utmaning i arbetslivet, då är denna roll något för dig! Academic Work söker nu en Intäktscontroller åt vår kund som är en advokatbyrå, med start omgående. Välkommen in med din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
Vi söker för vår kunds räkning en strukturerad och serviceinriktad person som vill jobba i rollen som Intäktscontroller. Du kommer att arbeta nära ett antal delägare och ansvarar för att säkerställa att intäkterna blir korrekta avseende avtal och upparbetad tid. Du kommer att arbeta inom ekonomiavdelningen i en grupp om 15 personer som arbetar med bland annat lön, business controlling och redovisning. Du kommer även arbeta nära andra Intäktscontrollers varav en är gruppansvarig som rapporterar till CFO:n, som även kommer att vara din chef. Teamet präglas av öppenhet och servicekänsla då klienterna står i fokus.

Du erbjuds en roll med goda utvecklingsmöjligheter där du kommer spela en central roll hos vår kund och få ett brett kontaktnät.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Ansvar för fakturering
* Kravhantering
* Daglig kontakt med delägare och klienter avseende ekonomiska frågor
* Vara delaktig i utveckling av processer och arbetssätt
* Hantera diverse ad-hoc frågor


VI SÖKER DIG SOM
- Har mycket goda kunskaper i både svenska och engelska, i såväl tal som i skrift.
- Har en Civilekonomexamen eller en utbildning som bedöms likvärdig
- Har arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet eller kunskap i Microsoft Dynamics 365 eller AX 2009

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

Som person är du en drivande, engagerad och strukturerad person med skinn på näsan. Du har en hög servicekänsla och uppskattar att arbeta i team såväl som att driva ditt eget arbete framåt. Du tar stort ansvar för att driva dina arbetsuppgifter framåt och har ett öga för kvaliét. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Hjälpsam
- Social
- Ansvarstagande
- Intellektuellt nyfiken

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 augusti 2024
  • Ansök senast: 26 september 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


19 november 2024

15 november 2024