OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Vi söker en noggrann och analytisk Intäktscontroller som kommer att ta ansvar för att granska och stänga arbetsorder samt säkra intäkter. Du kommer att säkerställa att Transtemas kostnader stämmer enligt gällande kund- och leverantörsavtal samt att orderflödet stängs enligt utsatt tidplan dagligen.
Din roll innebär att noggrant granska teknikernas rapporter och säkerställa att kostnader är rimliga och att takpriser inte överskrids. Du kommer att behöva följa upp och justera arbetsorder, samt se till att fakturor läggs in korrekt och att alla relevanta kostnader och offerter är inkluderade. En viktig del av arbetet innebär nära samarbete till avtalsansvariga, tekniker, projektörer och områdeschefer.
Sammanfattningsvis kommer du att:
Granska arbetsorder och stämma av att rätt kostnader debiteras kund
Stämma av fakturor mot uppdrag
Hantera skaderapportering
Vi söker dig som
Är nyexaminerad med utbildning inom ekonomi (ex. YH, kandidatexamen) alternativt erfarenhet från ekonomirelaterat arbete/granskande funktion
Har lätt för att lära dig och att arbeta i olika system
Har utmärkta språkkunskaper och kan förstå både avtalstexter såväl som teknikers anteckningar
Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i IFS. Det är även meriterande om du tidigare arbetat i ett tekniknära bolag
För att lyckas i denna roll behöver du vara noggrann, analytisk och ha en god förmåga att kommunicera och samarbeta. Du har en förmåga att granska avtal/texter för att förstå helheten och om kostnader är rimliga utifrån ett affärsperspektiv. Det är också viktigt att du trivs väl i en roll som stundtals kan innebära hög volym och repetitiva moment, något som ställer krav på din personliga struktur.
Om vår partner
Vår partner bygger, underhåller och sköter driften av kommunikationsnät i Sverige. Genom en rikstäckande organisation och över 1000 anställda har företaget en bredd som få kan matcha. Med ett Service Operations Center, två egna nätövervakningscentraler och multitekniker över hela landet kan vår partner både övervaka och säkerställa driften i landets olika nät, dygnet runt. Läs mer om Transtema och deras verksamhet HÄR.
Om anställningen
Detta är ett konsultuppdrag med start 1/9 2024. Uppdraget sträcker sig initialt över 12 månader med chans till förlängning givet att samtliga parter är nöjda med samarbetet.
Övrig info
Omfattning: Heltid - 07:30 - 16:00 och möjlighet till hemarbete
Start: 1/9 2024
Placering: Flöjelbergsgatan 12, 431 37 Mölndal
Lön: Fast månadslön
Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
Om OIO
Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.