Integrations- och beredskapssamordnare

Arbetsbeskrivning

Årjängs kommun söker
Integrations- och beredskapssamordnare
Vi söker dig som vill ta det övergripande samordningsansvaret för kommunens åtagande kring flyktingmottagande och integrationsarbete samt för kommunens kris- och beredskapsplanering.

ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten är direkt underställd kommunchefen.
I rollen som integrations- och beredskapssamordnare:
- Driver och leder du samverkan kring olika typer av integrationsinsatser.
- Ansvarar du för att säkerställa att arbetet med integration och kommunens krisberedskap sker i enlighet med uppsatta mål samt återkopplar dessa till berörda chefer och politiker.
- Driver du aktivt kommunikation inom området integration som bidrar till att skapa en helhetsförståelse.
- Utvecklar, samordnar och driver du kommunens krisberedskap enligt lagen (2006:544) om kommuners och landstings åtgärder inför och vid extraordinära händelser i fredstid och höjd beredskap samt utvecklingsarbetet med krisberedskapsfrågorna.


KVALIFIKATIONER
Du har
En akademisk utbildning inom samhällsvetenskap/krishantering eller motsvarande kunskaper inom området samt erfarenhet av arbete inom området.
Du är
- Utvecklingsinriktad, samt har en god förmåga att leda processer och arbeta i nätverk-
- Väl förtrogen med att samarbeta i olika grupper och konstellationer
- En god kommunikatör.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet


ÖVRIGT
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Årjängs kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 19 april 2016

Liknande jobb


7 november 2024

Integrationshandläggare - samordnande uppdrag

6 november 2024

Integrationshandläggare

Integrationshandläggare

11 oktober 2024