OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Årjängs kommun söker
Integrations- och beredskapssamordnare
Vi söker dig som vill ta det övergripande samordningsansvaret för kommunens åtagande kring flyktingmottagande och integrationsarbete samt för kommunens kris- och beredskapsplanering.
ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten är direkt underställd kommunchefen.
I rollen som integrations- och beredskapssamordnare:
- Driver och leder du samverkan kring olika typer av integrationsinsatser.
- Ansvarar du för att säkerställa att arbetet med integration och kommunens krisberedskap sker i enlighet med uppsatta mål samt återkopplar dessa till berörda chefer och politiker.
- Driver du aktivt kommunikation inom området integration som bidrar till att skapa en helhetsförståelse.
- Utvecklar, samordnar och driver du kommunens krisberedskap enligt lagen (2006:544) om kommuners och landstings åtgärder inför och vid extraordinära händelser i fredstid och höjd beredskap samt utvecklingsarbetet med krisberedskapsfrågorna.
KVALIFIKATIONER
Du har
En akademisk utbildning inom samhällsvetenskap/krishantering eller motsvarande kunskaper inom området samt erfarenhet av arbete inom området.
Du är
- Utvecklingsinriktad, samt har en god förmåga att leda processer och arbeta i nätverk-
- Väl förtrogen med att samarbeta i olika grupper och konstellationer
- En god kommunikatör.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet
ÖVRIGT
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.