Integrations projektledare till KGH Digital (Remote)

Arbetsbeskrivning

Ta möjligheten att få arbeta i en internationell miljö där vi skapar hållbara lösningar och underlättar internationell handel och dessutom hjälper våra kunder att utveckla deras verksamhet. KGH är för tredje året i rad utsett till ett av hundra karriärföretag (https://karriarforetagen.se/foretag/kgh-customs-ab/)i Sverige där du som medarbetare har stort förtroende och goda utvecklingsmöjligheter.

DIN VARDAG
Som integrations projektledare kommer du att driva implementeringsprojekt inom det digitala affärsområdet där du arbetar nära utvecklingsgrupperna, säljkåren och supportteamet. Tillsammans skapar och implementerar du integrationer mellan kundens system samt det digitala tullhanteringssystem.

I rollen som integrations projektledare kommer du ha tre ansvarsområden:

- Ansvarig för att planera, kommunicera och leverera värde till kunden samt producera dokumentation, balansera tid, budget och kvalitet
- Analysera kundernas affärsprocesser och utforma den mest lämpliga lösningen tillsammans med experter inom teamet
- Designa och bygga B2B-integrationer samt se till att testerna är genomförda och kvalitetssäkrade


Du kommer ingå i ett globalt team som tillsammans ser till att planering, design, implementering och utbildning av KGHs lösningarna för nya och befintliga kunder. Vi erbjuder därför möjligheten att arbeta på distans.

VEM ÄR DU?
För att passa in i rollen som teknisk projektledare ser vi att du har:

- Minst 3 års erfarenhet som teknisk projektledare in integration
- Förståelse för XML och EDI hantering
- Är van vid kunddialog
- Erfarenhet av att bygga affärsprocesser och integrationsprocesser
- Är flytande i engelska och svenska både i skrift och tal
- Meriterande är om du har erfarenhet av logistikprocesser, logistik, transport och tullbranschen


För oss är din personlighet mycket viktig och vi värdesätter nyfikenhet, flexibilitet och förmågan att samarbeta. Vi tror att du tycker om att ta eget ansvar och fokuserar på att leverera.

Om du ser utrymme för förbättringar antingen internt eller för våra kunder tar du initiativ till det. Du trivs med de tekniska utmaningarna i att analysera, designa och integrera system. I gengäld erbjuder vi dig utmanande uppgifter i en stimulerande miljö där du är en viktig del i utvecklingen av vårt företag.

KGH jobbar samarbetar med Wise IT i denna rekrytering och du är varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Simon Andreasen vid frågor på simon.andreasen@wiseit.se. Urval kommer ske löpande, vi ser fram emot din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Mathias Linarfve

Malin Reisner

Malin Reisner

johanna nybom

Rebecca Levy

Jon Persson

Linda Mukka

Olivia Rehn

Catarina Andersson

Mathias G

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise IT
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 december 2021
  • Ansök senast: 27 mars 2022

Besöksadress

Sveavägen 13, 1 tr, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 13, 1 tr
Stockholm, 11157

Liknande jobb


IT-koordinator till samhällsviktiga kommunikationstjänster

IT-koordinator till samhällsviktiga kommunikationstjänster

20 december 2024

19 december 2024

18 december 2024