Integrationshandläggare

Arbetsbeskrivning

Integrationshandläggare

till Arbetslivsförvaltningen. Sista ansökningsdag: 2016-11-04.
(Ref nr 27:2016:31)

Arbetsplats: Arbetslivsförvaltningen, Integration.

Anställningsvillkor: Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 procent av heltid. Tillträde 2017-01-01.

Arbetsuppgifter: Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att röra sig om att agera sakkunnig, bereda ärenden, svara på remisser, utreda och föreslå åtgärder, samverkansaktiviteter, medverka i projektgrupper, driva projekt, söka externa medel m.m. Du kommer att representera Borås Stad såväl lokalt, regionalt som nationellt i olika nätverk och grupper. Du kommer att ha mycket externa kontakter då samverkan och omvärldsbevakning, vilket är en nyckel till framgångsrikt integrations- och minoritetsarbete. Du förväntas kunna leda arbets- och samverkansgrupper, samt göra föredragningar för våra politiska företrädare.

Borås Stad har under året utsetts av regeringen och tilldelats medel för att arbeta med romsk inkludering. Detta arbeta ska pågå under en period av två år. 50% av din arbetstid kommer du att ansvara för arbete med Romsk inkludering, där du kommer att fungera som projektledare för projektet genom att samordna, planera och driva frågor rörande romsk minoritet i Borås. Rollen som projektledare innebär att du ansvarar för att se till att projektet bedrivs enligt plan och budget samt att du skriver utvärderingar, delrapporter och slutrapport för projektet.
Kvalifikationer: Vi söker dig som har kunskap om, samt ett stort intresse för integrationsarbete och minoritetsfrågor. Du är mål- och utvecklingsinriktad, idérik och har god förmåga att leda processer och att arbeta ensam såväl som i grupp. Du ska ha en lämplig högskoleexamen, vara väl förtrogen med att arbeta i en politiskt styrd organisation där du jobbat nära politikerna. Flerårig relevant arbetslivserfarenhet samt projektledarutbildning är ett krav. Tidigare erfarenhet av att ha jobbat i ledande befattning, arbete med integrationsprojekt samt erfarenhet av samverkansprojekt är meriterande.

Du är en stabil och ansvarskännande person som har ett trevligt bemötande, god analytisk och kommunikativ förmåga samt är van att stå framför grupper och informera. Du är noggrann, uppmärksam och effektiv, och har en mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt har lätt för att samarbeta. Arbetet kräver också förmåga att arbeta självständigt. Du har B-körkort. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Upplysningar lämnas av enhetschef Dzenan Ganic, tfn 033-35 58 28. Fackliga företrädare nås via Borås Stads växel, tfn 033-35 70 00.

Välkommen med din ansökan senast 2016-11-04.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Borås Stad 1490
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Tillsvidare Tillträde 2017-01-01
  • Publicerat: 24 oktober 2016

Besöksadress

Se vår hemsida www.boras.se
None

Postadress

Stadsdelsförvaltningen Öster
1490, 50180

Liknande jobb


Avfallshandläggare, vikarie

Avfallshandläggare, vikarie

25 november 2024

18 november 2024

22 oktober 2024