Integrationshandläggare - ekonomiskt bistånd

Arbetsbeskrivning

Vill också du ha ett jobb som är till nytta och glädje för andra människor? Där du är med och formar hur vårt samhälle ska se ut i framtiden. Där du får vara ditt bästa jag. 

I Lidingö stad hör arbete samman med hälsa. Vi satsar helhjärtat på utvecklande ledarskap och på dig som person. Med 2500 färgstarka kollegor inom 260 olika yrken, så behöver din vardag aldrig bli grå. 

Gå in på lidingo.se/jobb så får du veta hur det är. På riktigt.

Inom Omsorgs- och socialförvaltningen arbetar närmare 1400 medarbetare.  Vi arbetar med olika former av råd, stöd och omsorg så att alla invånare på Lidingö ska kunna leva ett så självständigt och bra liv som möjligt. Vi är huvudsakligen organiserade i fyra verksamhetsområden där Individ, familj och integration är ett.
 
Enheten Försörjningsinsatser utreder behov av och fattar beslut om ekonomiskt bistånd. För att handlägga dessa ärenden på så effektivt och korrekt sätt som möjligt har vi flera olika roller inom enheten såsom socialsekreterare, integrationshandläggare, bidragshandläggare och dödsbohandläggare.  Vi är ett tätt sammansvetsat gäng på 15 medarbetare, vi sitter i stadshuset i Lidingö centrum och vi söker nu en ny integrationshandläggare för ekonomiskt bistånd. 

Arbetsuppgifter
Som integrationshandläggare för ekonomiskt bistånd kommer du framförallt att utreda och besluta om ekonomiskt bistånd inom ramen för lagstiftning och delegerad beslutanderätt. Det blir ditt ansvar att informera och stötta sökande. Nära samarbete med många olika instanser är en självklar del i arbetet, bland annat med integrationssekreterare som ansvarar för de sökandes planering samt med kollegor i andra omgivande enheter.
 
Vi arbetar just nu med digitalisering av våra processer liksom att hitta ytterligare samverkansformer med omgivande organisation. Det är några av utvecklingsprojekten som involverar hela enheten som du kommer att få bidra till när du kommer till oss. Här behöver vi ditt stöd och dina kloka tankar!

Kvalifikationer
Vi söker dig som har socionomexamen, motsvarande högskoleutbildning eller erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Om du tidigare har arbetat med ekonomiskt bistånd är det meriterande liksom om du kan verksamhetssystemet Procapita. Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift är nödvändiga. Andra språkkunskaper är meriterande.
 
För oss är din personlighet viktig. För att kunna bemöta våra sökande på ett professionellt sätt vill vi att du har en kulturell medvetenhet är stabil och flexibel. Vi tror också att du är självgående, gillar att ge service samt har en god samarbetsförmåga eftersom det är en tjänst med samverkan i många olika forum.

Övrigt
Tillträde snarast, enligt överenskommelse.
Intervjuer kommer att ske löpande under rekryteringen.

Inför rekryteringsarbetet har Lidingö stad tagit ställning till rekryteringskanaler
och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför kontakt med mediesäljare,
rekryteringssajter och liknande.

Kontaktinformation
Lena Winnert, Enhetschef, 08-731 36 34

Facklig representant, nås via stadens växel, 08-731 30 00

Arbetsplats
Lejonvägen 15

181 32 Lidingö

Kontaktpersoner på detta företaget

Rektor Sara Dahl
08-731 44 65
Bitr rektor Matts Jonsson
08-731 38 14
Bitr rektor Birgitta Sturk
08-731 65 65
Bitr rektor Johanna Kvant
(+46) 08-731 36 33
Rektor Emma Drott
(+46) 08-731 36 01
Enhetschef Lisa Wirén
(+46) 08-731 37 37
Samordnare Åsa Lundgren Eriksson
(+46) 08-731 46 13
Administratör Kerstin Tysklind
08-731 47 59
Rektor Anna-Lena Bresell
08-731 38 90
Enhetschef Sören Ingman
(+46) 08-731 34 05

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lidingö stad LIDINGÖ
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • . Fast lön
  • Heltid. Tillsvidare.
  • Publicerat: 27 september 2018

Besöksadress

Stockholmsvägen 50 18182 Lidingö
None

Postadress

None
LIDINGÖ, 18182

Liknande jobb


7 november 2024

Integrationshandläggare - samordnande uppdrag

6 november 2024

Integrationshandläggare

Integrationshandläggare

11 oktober 2024