OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår kund är ett mindre och expansivt bolag som dagligen hjälper deras kunder med att leverera hållbara, kostnadseffektiva integrationslösningar baserat på modern teknik. Har du ett starkt teknikintresse och trivs i en kundnära roll? Ta då chansen att kliva in som integrationskonsult och följ med på resan!
OM TJÄNSTEN
Bolaget består idag av cirka 16 medarbetare som sitter i centrala lokaler i hjärtat av Göteborg samt ett team på 8 medarbetare i Indien. Flera av medarbetarna är seniora och erfarna inom integrationslösningar. De arbetar brett mot kunder inom flera olika branscher som är placerade runt om i Norden. Merparten av ditt arbete kommer utföras från kontoret i Göteborg eller hos kunder i närområdet. Hos vår kund är hjälpsamhet och kommunikation A och O vilket ger dig möjligheten att utvecklas tillsammans med dina kollegor.
Du erbjuds
- Att bli en del av ett familjärt och prestigelöst bolag med högt i tak
- En god introduktion, utbildning och mentorskap av mer seniora integrationskonsulter till dess att du känner dig trygg i din roll
- Konferenser, teamaktiviteter och ett nära samarbete med kollegor. Vår kund lägger stort fokus vid att hålla ihop teamet där gemenskap är en nyckel till deras framgång
- En långsiktig roll
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Utveckling av integrationslösningar till bolagets kunder
* Migrering, konfiguration och viss programmering
* Konvertering av filformat och datakommunikation där flöden sätts upp och system integreras hos kund
* Kundnära roll där du ansvarar för dokumentation enligt kundens önskemål, testning och driftsättning
* Möta nya teknologier och smarta lösningar
VI SÖKER DIG SOM
- Har eftergymnasial utbildning inom relevant område, exempelvis Datateknik eller Systemvetenskap med teknisk inriktning
- 1-3 års relevant arbetserfarenhet inom IT och integration
- Har ett brinnande teknikintresse och lockas av en kundnära roll
- Har programmeringskunskaper, meriterande inom Java
- Kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift då båda språken används dagligen
Vi lägger stor vikt på personliga egenskaper i denna roll. Vår kund värdesätter att du är mån om att bidra, påverka, vara nyfiken och gärna komma med nya idéer.
För att lyckas i rollen har du framförallt följande personliga egenskaper:
* Serviceinriktad
* Problemlösande
* Noggrann
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231