Integrationskoordinator sökes till Svedbergs IT-avdelning!

Integrationskoordinator sökes till Svedbergs IT-avdelning!

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Svedbergs ingår i Svedbergskoncernen som är Nordens ledande badrumsinredare med ett sortiment som omfattar hela badrummet såsom möbler, duschar, badkar, handdukstorkar, blandare, wc och tillbehör. Försäljning sker till både konsument- och projektmarknaden och säljs i Sverige, Finland, Norge och Danmark.

Att över 75 procent av våra produkter tillverkas i egna anläggningar i Dalstorp skapar fördelar när det gäller till exempel flexibilitet, ledtider, logistik och miljö.

Med en lång och innovativ historia som badrumsinredare skapar vi tidlös badrumsinredning med äkta och hållbara material. I våra produktionsanläggningar lever hantverkstradition sida vid sida med innovation och stilsäker design. Genom att skapa och utveckla alla våra produkter själva, hemma i Sverige nära kunderna, kan vi ta ansvar för att de håller högsta kvalitet. Dessutom mönsterskyddar vi dem, vilket garanterar deras unikitet.

Att skapa hållbar inredning som består år efter år är en självklarhet. Ett hållbart agerande är något som genomsyrar allt vårt arbete. Det handlar om allt från att värna mänskliga rättigheter och antikorruption till arbetsförhållanden och anställningsvillkor. Oavsett om det är i Sverige, Europa eller hos en leverantör i en annan världsdel.

Läs mer på www.svedbergs.se

Dina arbetsuppgifter
IT-avdelningens mål är att leverera stabila, kostnadseffektiva och säkra digitala lösningar samt att stödja verksamheterna i deras digitaliseringsbehov. Företagets digitala strategi lägger stor vikt vid att ytterligare förbättra kundresan och upplevelsen i affären. Därför förstärker Svedbergs nu sin IT-avdelning med en Integrationskoordinator!

Integrationer och EDI ses som viktiga fokusområden på Svedbergs, särskilt då utvecklingen och kundernas vanor skiftar snabbt. Företaget strävar efter att leva upp till att vara en modern och framåt aktör inom affärsområdet, där samhällets utveckling driver digital handel och automatiserade processer i allt högre grad.

I rollen skall du kunna stödja Svedbergs interna verksamhet samt kunders behov i digitala affärer och processer. Exempelvis EDI, överföring av information till och från kunder samt integration mellan olika interna system. Du bedriver även ett arbete för att förändra arbetssätt internt, med målet att åstadkomma korrekt information i systemen.

Dina primära arbetsuppgifter:
-Framtagning och införande av lösningar till nya behov inom integrationer såsom EDI, APIer, datareplikering, verksamhetssystem etc.
-Driftstöd och övervakning av integrationer och system.
-Processutveckling internt hos Svedbergs.
-Stötta och vara en resurs till de övriga i teamet samt i Svedbergs Group.

Din profil
Vi söker dig som har några års erfarenhet av liknande tjänst och som är väl insatt i såväl tekniska lösningar för affärssystem, integrationer och databaser som processer inom tillverkning och handel. Du har troligen en högskole- eller universitetsutbildning inom IT; systemutveckling, databaser, verksamhetsutveckling eller liknande.

För att lyckas i denna tjänst ser vi att du har:
-Goda kunskaper och erfarenhet från arbete med integrationer, systemkopplingar, systemutveckling samt informationsflöden.
-Bra på att ställa krav och föra tydlig dialog med systemleverantörer.
-Goda kunskaper kring Integrationsverktyg (gärna Biztalk, iCore, Talend eller liknande).
-Goda kunskaper inom ERP (M3 eller liknande större verksamhetssystem).
-Erfarenhet av verksamhetsutveckling i tillverkande industri eller liknande.
-Goda kunskaper i Microsoft Office.
-Svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift.

Som person är du initiativrik, arbetar systematiskt och är drivande. Du är en analytisk problemlösare med ansvarskänsla och har en nyfikenhet kring vad data kan åstadkomma i både verksamhet och affärer.

Du är flexibel, lojal och serviceinriktad samt har en god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta både självständigt och i grupp.

Du gillar att utmana existerande arbetssätt med förbättringsarbete, är resultatorienterad samt kan kommunicera och entusiasmera din omgivning. Du tar gärna kommandot, där du leder och håller ihop samarbetet mellan både externa och interna parter.

Du har en god förmåga att kommunicera och prata om integrationer, systemlösningar och informationsflöden med verksamheten utanför IT. Du kommer att trivas i rollen om du är prestigelös och generös med att dela med dig av kunskap och erfarenheter.

Vi erbjuder dig en stimulerande tjänst på ett innovativt och marknadsledande företag inom badrumsmöbler i Norden.

Rekryteringen genomförs i samarbete med Söder & Co.
Ansök och läs mer via vår hemsida: www.soderco.se.

Sista ansökningsdag: 2022-08-30.
För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult: Jessica Jönsson på tel. 0707-27 90 99

Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag.
Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende.

Söder & Co ska bidra till ett inkluderande samhälle där människor utmanas, har framtidstro och känner sig delaktiga. Utifrån kompetensprövning ger vi alla människor möjligheter på arbetsmarknaden och i samhället i stort, oavsett etnicitet, religiös övertygelse eller sexuell läggning. Hos oss gör människor skillnad.

Sammanfattning

Liknande jobb


BI/Beslutsstödskonsult

BI/Beslutsstödskonsult

23 december 2024

Stata expert

9 december 2024

5 december 2024