OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kom med och var en del av att skapa framtidens digitala kundupplevelser med oss! På PostNord Digital bygger vi kundlösningar för de nordiska marknaderna.
Några exempel på befintliga tjänster och appar är PostNord Kundportal, Skicka Direkt, PostNord App och designprisvinnande Riktiga Vykort. Vi har en öppen och positiv miljö där vi delar misstag och kunskap för att lära oss och förbättra våra färdigheter. Vi arbetar agilt i en DevOps-kultur, nära våra kunder, partners och stakeholders och med de senaste teknikerna. Teamen är självstyrande, så du får stora möjligheter att påverka arbetet och de tekniska valen.
Ta reda på mer om PostNord Digital på https://www.linkedin.com/showcase/postnord-digital/.
Bli en del av vårt team
I Migreringsteamet arbetar idag 12 personer som bearbetar nordiska företagskunder som önskar integration till PostNords Portal och Skicka Direkt Business. Detta gör man både genom telefonsamtal och digitala möten på svenska och engelska beroende på vilken marknad kunden kommer ifrån.
Teamet tar emot och analyserar komplexa frågeställningar, handlägger ärenden och detaljregistrerar dem i befintliga system. Man analysera ärenden, rådgör med berörda personer i PostNord, samordnar utredningar och kommunicerar svar, lösningar och åtgärder till kund.
Arbetsuppgifter
- Rollen innebär ansvar för att bearbeta företag på den nordiska marknaden så att de använder PostNords tillgängliga integrationslösningar och får effektiv hjälp att sätta upp integrationen.
- Arbetet innebär att både själv ha kunddialog på engelska och svenska, men även att utbilda och assistera respektive land att bygga upp motsvarande bearbetning.
- Arbetet innebär nära samarbete med utvecklingsteam inom Digital men även med andra externa parter i implementeringen av nya integrationslösningar.
- Rollen innebär även att ta ett team lead för andra bearbetningar av motsvarande typ, som tex nuvarande migrationsarbete från Pacsoft till Skicka Direkt Business.
- Rollen kräver stor erfarenhet av online demonstrationer och möten och teknisk kompetens för att assistera kunder i onboardingen av lösningarna.
Vi söker dig med
- Förståelse för företagare som behöver hjälp att bygga integrationslösningar, det är meriterande om du har arbetat med e-handlare.
- Gillar tydliga uppdrag, målsättning på antal samtal per dag, men med frihet i kunddialogen.
- Pedagogisk och tydlig kommunikationsförmåga via telefon eller video och tycker att det är kul att prata med människor.
- Teknisk bakgrund, att du har praktisk erfarenhet av e-handelslösningar eller api-lösningar.
- Dokumenterat goda erfarenheter av kundmöte över telefon och video.
- Mycket goda kunskaper i att hantera datorn som verktyg.
- God förmåga att samarbeta med både kollegor, chefer och andra intressenter.
Vi erbjuder dig
- Arbeta i en nordisk och dynamisk miljö.
- Friskvårdsbidrag & tillgång till kontorets gym och pool.
- Personalförmåner genom PostNords egen personalstiftelse https://www.postnordplus.com/.
- Goda tjänstepensionsvillkor.
- Goda utvecklingsmöjligheter.
Vi gör vardagen enklare
PostNord är den ledande leverantören av kommunikations- och logistiklösningar till, från och inom Norden. Vi säkerställer postservicen till privatpersoner och företag i Sverige och Danmark. Vi strävar efter att göra vardagen enklare och mer hållbar för alla som bor och arbetar i Norden. Vi är ansvarstagande, modiga och engagerade, och leder effektivt förändring oavsett om vi leder oss själva eller andra. Vi uppmuntrar lagarbete, uppriktighet och positiva relationer på arbetsplatsen. Vi bygger vidare på våra framgångar och lär oss av både kollegor och misstag. Människor med olika bakgrund arbetar hos oss. Du kommer därför vara en del av en arbetsplats med stor mångfald, vilket bidrar till bättre resultat för verksamheten. Besök oss på https://www.postnord.com/.
Ansök
Vi ser fram emot din ansökan! Har du någon fråga eller fundering är du välkommen att kontakta Mikaela Englund, mailto:mikaela.englund@postnord.com.
För fackliga kontaktpersoner se https://www.postnord.com/sv/karriar/kontakt/facklig-kontakt.