Integrationssamordnare

Arbetsbeskrivning

ARBETS- OCH ARBETSPLATSUPPGIFTER Ledning och ansvar för samordning, planering, genomförande och uppföljning och utveckling av kommunens flyktingmottagning. Mot bakgrund av att kommunen inte på länge har haft ett organiserat mottagande av flyktingar, kommer en stor del av arbetet i början bestå av att förbereda och ta fram underlag för uppstarten av mottagandet. KVALIFIKATIONER Du ska helst ha tidigare erfarenhet arbetat med kommunal flyktingmottagning och har varit i kontakt med andra kulturer. Du har också erfarenhet från arbete med arbetsmarknadsfrågor och/eller socialfrågor och adekvat högskoleutbildning eller motsvarande. Du ska självständigt kunna leda verksamheten, ha hög social kompetens, då detta arbete kräver många kontakter. Du ska kunna uttrycka Dig väl både muntligt och skriftligt samt ha datavana. Du förutsätts att vara en stresstålig person, då arbete innebär att snabbt kunna agera och samtidigt ha många bollar i luften samtidigt. Arbetet kräver ett tydligt ledarskap och förmåga att klara av att lösa uppkomna konflikter. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Mora Kommun
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 1 juni 2007
  • Ansök senast: 13 juni 2007

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010