OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Integrationsverksamheten i Skövde utgör en del av socialförvaltningen. Verksamhetens mål är att bistå nyanlända flyktingar och andra invandrare under deras introduktionstid. Vi har ett nära samarbete med Vuxenutbildningen och arbetsförmedling, näringsliv, fastighetsförvaltare och andra parter som är viktiga för att underlätta introduktionen för de personer vi arbetar med. ARBETSUPPGIFTER Som integrationssekreterare arbetar du med att i samråd med den enskilde upprätta introduktionsplaner. Under introduktionstiden (två-tre år), följer du tillsammans med den enskilde upp introduktionsplaner. Studier i svenska och arbetsplatsförlagd introduktion (praktik) utgör viktiga delar av introduktionstiden. Vi har väl fungerande metoder och ett upparbetat samarbete med andra aktörer. KVALIFIKATIONER Du som söker bör vara socionom. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom området och av dokumentationsarbete. Vi ser gärna att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift och att du har lätt för att samarbeta. Körkort är ett krav.