Integrationsspecialist till Höganäs AB

Arbetsbeskrivning

Integrationsspecialist för globala projekt sökes
Höganäs AB är världens ledande tillverkare av järn- och metallpulver. Tillsammans med våra kunder utvecklar vi bilkomponenter, industriapplikationer och vattenreningsteknik för en hållbar framtid. Höganäs, grundat 1797, omsatte 7 590 Mkr under 2015. Ägare är Lindéngruppen och Wallenberg-ägda FAM.
Vi ser oändliga möjligheter med våra produkter och en spännande framtid. Vill du vara med?
Höganäs genomförde en koncernomfattande uppgradering av affärssystemet M3 i mars förra året och behöver nu en duktig Integrationsspecialist som kan vidareutveckla globala processer kopplade till affärssystemet. Det är en omfattande roll med placering på vårt anrika huvudkontor i Höganäs med kontaktytor i alla delar inom organisationen, både i Sverige och globalt.
Som Integrationsspecialist tillhör du BPD (Business Process Development). Vi är åtta kunskapsrika specialister med olika ansvarsområden inom BI, ERP och QA. Vi delar med oss av vår expertis för att utveckla oss själva och varandra. Teamet rapporterar till Anna, som är BPD Manager, vilket ger oss korta beslutsvägar och möjlighet att påverka då hon rapporterar direkt till CFO.
Höganäs erbjuder internationella möjligheter från en vacker stad vid havet, med bara en halvtimme från både Helsingborg och Ängelholm. Det finns goda möjligheter för vidareutveckling och utbildning samt fina anställningsförmåner. Om du bor du bortom pendelavstånd och funderar på att flytta till Höganäs hjälper vi dig givetvis med detta. Höganäs är ett företag där vi tar hand om varandra!

Dina arbetsuppgifter
Som Integrationsspecialist kommer du få ansvar för integration mellan våra olika affärsområden och vårt affärssystem samt aktivt stödja processerna i M3. Ditt ansvar löper över hela livscykeln, från krav till utveckling, test, produktionssättning och övervakning/felsökning i drift. Därför kommer du ha nära kontakt med användare på alla nivåer i organisationen. Underhåll och vidareutveckling av våra integrationsplattformar och lösningar samt delvis ha ansvar för någon process i M3 är också del av dina arbetsuppgifter. Du bidrar i projekt- och förvaltningsaktiviteter med att ta fram och implementera integrationslösningar i enlighet med våra riktlinjer och standarder.
Du kommer ha ett nära samarbete med funktionerna finans, inköp, logistik, underhåll och produktion/planläggning. Eftersom vi arbetar globalt kommer du få möjlighet till många internationella kontakter som du kommer kommunicera med online, över telefon men också på plats ibland annat i USA, Brasilien, Korea och Kina. Tjänsten innefattar ca 25-35 resdagar per år.

M3, Höganäs, integration, systemintegration

Din bakgrund
För att vara den självständiga och drivande specialist som vi söker tror vi att du har minst fem års liknande arbetslivserfarenhet och vana att driva projekt. Du har en universitetsexamen, gärna som systemutvecklare eller ingenjör med inriktning mot IT. Det är en fördel om du har arbetat i en internationell miljö, gärna inom process- eller tillverkandeindustri.
Givetvis har du erfarenhet från affärssystem och då med fokus på integrationen mellan affärssystem och organisationsfunktioner. Det är starkt meriterande att ha arbetat med M3 som är vårt affärssystem likaså M3s sidosystem, gärna MEC och streamserver. Har du erfarenhet från liknande affärssystem såsom SAP, AX eller Jeeves så går det också bra. Vi ser gärna att du har processkunskap, kan programmera och har erfarenhet av SQL.
För tjänsten är det viktigt att du kommunicerar helt obehindrat på svenska och att du har mycket goda kunskaper i engelska, såväl muntligt som skriftligt. Pratar du kinesiska, portugisiska eller franska? I så fall kommer du ha användning av dessa språkkunskaper men det är självklart inget krav.

Dina egenskaper
Vi ser för oss att du är en driven person som aktivt söker information för att lösa problem och som vill utveckla ditt expertisområde. Du trivs med variation i ditt arbete och att få vara med och driva hela processer. Det är viktigt med god samarbetsförmåga, kunna uppfatta och förstå organisationens olika behov och driva det vidare. Hos Höganäs är det högt i tak och nära till ledningen. Här förvänts du ta ansvar och komma med initiativ.

Om Randstad
Randstad har över 600 000 anställda i fler än 40 länder, vilket gör Randstad till världens näst största rekryterings- och bemanningsföretag. Randstads verksamhetsfilosofi går att sammanfatta med orden ”good to know you” som uttrycker vår tillgänglighet, vår vilja att lyssna och vårt engagemang för goda samarbeten i alla led.

Kontaktpersoner på detta företaget

Carin Berntsson

Malin Jessen

Malin Jessen
0729889504
Magnus Mellborg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Höganäs AB Höganäs
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Tillsvidare anställning Heltid
  • Publicerat: 23 december 2016

Besöksadress

Bruksgatan 35
None

Postadress

Bruksgatan 35
Höganäs, 26339

Liknande jobb


25 november 2024

Portfolio Manager VCE

Portfolio Manager VCE

25 november 2024

25 november 2024