Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta med integrationer och vara en del av ett företag som gör skillnad inom hälso- och sjukvården? Hos Mediq kommer du att skapa och implementera smarta lösningar som kopplar samman system, effektiviserar dataflöden och förbättrar funktionalitet. Här får du en viktig roll i att utveckla integrationer som gör verklig skillnad i en dynamisk och teknikdriven miljö!
OM TJÄNSTEN
Mediq är ett ledande internationellt medicintekniskt företag med en stark närvaro i Sverige. De levererar innovativa och pålitliga lösningar inom hälso- och sjukvårdssektorn och arbetar kontinuerligt med att förbättra patientvården. Företaget har en bred portfölj av produkter, allt från medicinsk utrustning och förbrukningsvaror till avancerade lösningar för läkemedelsdistribution. Mediq är inte bara en leverantör av produkter och tjänster, de är en partner som arbetar tillsammans med sina kunder för att utveckla skräddarsydda lösningar som passar deras unika behov och utmaningar.
Rollen som integrationsutvecklare hos Mediq innebär att skapa och implementera integrationer mellan affärssystem för att effektivisera hantering av bland annat ordrar och fakturering. Du utvecklar och underhåller integrationer från webbshopar till affärssystem via API:er och arbetar med PowerBI och PIM-system. Du samarbetar med utvecklare och kunder för att anpassa lösningar efter behov, och bidrar till effektiva dataflöden och förbättrad funktionalitet genom modern teknik och processer.
Du erbjuds
- En spännande möjlighet att utvecklas som integrationsutvecklare inom en ledande organisation i medicinteknik
- En professionell arbetsmiljö med utrymme för personlig och professionell utveckling
- En dedikerad konsultchef som erbjuder coaching, professionell utveckling och stöd framåt som karriärpartner
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Skapa och implementera integrationer mellan affärssystem som hanterar bland annat ordrar och fakturering
* Utveckla och underhålla integrationer från webbshopar till affärssystem via API:er
* Samarbeta med tekniker och kunder för att anpassa integrationer enligt specifika behov
* Arbeta med integrationer till PowerBI och PIM-system
* Integrera Mediq med olika B2B-partners och använd standardiserade dokument för smidig dataöverföring
* Hantera supportärenden för Mediqs kunder
VI SÖKER DIG SOM
- Har en eftergymnasial utbildning inom IT via universitet eller Yrkeshögskola
- Erfarenhet av att arbeta med XML-filer, inklusive strukturering och hantering av data i integrationsprojekt
- Har kunskap om SQL Server och Oracle databaser
- Obehindrat kan kommunicera, i tal och skrift, på svenska och engelska
Det är meriterande om du har
- Ett intresse för att arbeta med Azure
- Tidigare erfarenhet av Biztalk
- Tidigare erfarenhet av IFS Applications
Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Målmedveten
- Ordningsam
- Ansvarstagande
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Här kan du läsa mer om Mediq Sverige AB.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231