OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om enheten
Intendenturenheten arbetar med lokalförsörjnings- och lokalplaneringsfrågor för hela myndigheten samt med inköp/logistik, kontorsservice, förvaltning av säkerhet och brand samt travel management. Enheten arbetar myndighetsövergripande vilket innebär kontakt med samtliga 15 kontor i landet samt service till ca 1800 medarbetare. Många kontakter sker på distans men det förekommer även en del resor.
Dina arbetsuppgifter
Att myndighetsövergripande arbeta med enhetens frågor vilket bl. a. innefattar:
• utredning och beredning av större lokalförsörjningsärenden samt handläggning av frågor rörande långsiktig lokalplanering
• projektledning vid anskaffning av nya lokaler
• kontakt med fastighetsägare och entreprenörer i frågor som rör fastigheter
• bevakning/styrning av lokalernas utformning och kvalitet
• systematisering och effektivisering av de resurser som rör intendenturen
• vara kravställare inför upphandlingar av varor och tjänster inom intendenturens område
• inom intendenturens område fungera i rollen som avtalspart i förhandlingar med externa leverantörer
• ansvar för att kontorsservicefunktion och vaktmästeri fungerar på Transportstyrelsens samtliga kontor
• medverka vid andra projekt som berör intendenturens område
• problemlösare i vardagen inom intendenturens område för transportstyrelsens medarbetare.
Om du ska trivas hos oss
Behöver du ha
• en god samarbetsförmåga med anledning av att du kommer ha många kontakter med kollegor inom och utanför myndigheten och därför är dina personliga egenskaper, såsom lyssna, kommunicera och bygga relationer, viktiga när vi väljer nya medarbetare
• vara flexibel och tycker om att arbeta i en dynamisk miljö som hela tiden genomgår förändringar och där det ställs krav på att du snabbt ska finna lösningar
• förmåga att se helhetsbilden då du kommer att ha huvudansvar för olika projekt, där du ansvarar för kontakten med bl.a. IT, arkiv, säkerhet
• förmåga att ansvara för förvaltning inom våra områden, där du har en daglig kontakt och dialog med andra avdelningar.
Du måste ha
• erfarenhet av utredning och beredning av större lokalförsörjningsärenden samt handläggning av frågor rörande långsiktig lokalplanering
• goda kunskaper i Officepaketet och förmågan att uttrycka dig väl i tal och skrift
• erfarenhet som projektledare och delprojektledare i olika typer av projekt relaterade till vår verksamhet
• körkort då Transportstyrelsen finns på många orter i landet innebär det en del resor i tjänsten varför körkort B är ett krav.
Vi vill att du
• är flexibel och tycker om att arbeta i en dynamisk miljö som hela tiden genomgår förändringar och där det ställs krav på att du snabbt ska finna lösningar
• är drivande, självständig och ansvarstagande
• är lyhörd, öppen för varierande arbetsuppgifter samt att kunna hantera ”snabba puckar” kombinerat med ”många bollar i luften”.
Anställningsvillkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Örebro. Vi tillämpar normalt provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.
Transportstyrelsen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla.
Vill du veta mer?
Om du vill veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Catrine Andersson, enhetschef, tfn 010-49 54 018
Fackliga frågor besvaras av NadaBalorda, Saco och Sissi Hamnström Cole, OFR, som båda nås via vår växel 0771-503 503.
Din ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2014-03-30 via vår webbplats, ange referensnummer TSG2014-432. När du ansöker kan det ingå att besvara urvalsfrågor. Bifoga ditt CV där du beskriver relevant arbetslivserfarenhet- och utbildning samt ett personligt brev.