Intendent Etableringsenheten

Intendent Etableringsenheten

Arbetsbeskrivning

Huddinge är en växande Stockholmskommun med närhet till både stad och natur. Som medarbetare hos oss är du en viktig samhällsbyggare. Tillsammans skapar vi ett hållbart samhälle för alla som bor, besöker och arbetar i Huddinge.

Om arbetsplatsen
Arbetsmarknad- och Etableringssektionen inom gymnasie- och arbetsmarknadsförvaltningen ansvarar för att tillhandahålla kommunala arbetsmarknadsåtgärder för försörjningsstödstagare och för att stödja samhällsetablering för nyanlända och unga som varken studerar eller arbetar.

Arbetsplatsen består av två enheter; Arbetsmarknadsenheten och Etableringsenheten samt två projektorganisationer inom ramen för Samordningsförbundets verksamhet. Enheterna är samlokaliserade i en gemensam lokal på Lunastigen 7 nära centrala Huddinge. Totalt sett är ca 50 personer anställda i sektionen.

En intendent söks nu för att ta ansvar för enhetsövergripande ekonomi och lokalfrågor kopplat till den gemensamma arbetsplatsen. Du svarar mot enhetschefen för Etableringsenheten men är i nära samarbete med samtliga enhetschefer.

-

Arbetsuppgifter
Som intendent på arbetsplatsen ansvarar du för att säkerställa den löpande ekonomiska redovisningen, vilket innefattar fakturahantering, löpande bokföring och att vara ett stöd mot enhetschefer i det ekonomiska uppföljningsarbetet. Du stöttar även enhetscheferna i beställning och i direktupphandlingar av olika varor och tjänster inklusive mottagande av leveranser. En del av det ekonomiska arbetet innefattar ansökan, rekvirering och återredovisning av olika statsbidrag.

Som intendent i den gemensamma lokalen förväntas du ta ett övergripande ansvar för lokalfrågor och avtalshantering och att vara ansvarig kontaktperson gentemot fastighetsägare och leverantörer av varor och tjänster kopplat till arbetsplatsen. Du har också brandskyddsansvar samt ansvar för visst arbetsmiljöarbete. Tjänsten kan innefatta visst handledningsansvar av personal.

Du arbetar nära en kollega som i sin tur ansvarar mer för HR-relaterade arbetsuppgifter såsom löner m.m. Tillsammans stöttar ni varandra i arbetet och förväntas hjälpas åt vid arbetstoppar och att agera back-upp till varandra vid frånvaro.


Din profil
Krav:
. Gymnasial utbildning inom ekonomi
. Minst tre års erfarenhet av ekonomifrågor, fastighetsfrågor samt brandskyddsarbete
. Goda kunskaper i svenska språket, både i tal och i skrift
. God systemvana, meriterande om du kan Heroma, Proceedo och Excel

Som person är du noggrann, strukturerad och ansvarstagande med initiativförmåga. Du ska kunna arbeta självständigt. Du har lätt för att prata med olika typer av människor och är orädd att ställa krav på externa parter. Du samarbetar gärna med andra och sprider positiv energi omkring dig. Då rollen bistår övriga organisationen med information och support, är det viktigt att du har en hög servicenivå och att du snabbt kan ställa om i ditt arbete utifrån behov. Stor vikt läggs på personlig lämplighet.

Förmåner
För att vi ska kunna utföra vårt uppdrag är du som medarbetare i Huddinge kommun det viktigaste vi har. Därför erbjuder vi en rad förmåner för ett hållbart arbetsliv och för att underlätta din vardag. http://www.huddinge.se/formaner


Facklig kontaktperson
För facklig kontaktperson för tjänsten se http://www.huddinge.se/kontaktpersonerfack

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Huddinge kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 mars 2021
  • Ansök senast: 29 mars 2021

Liknande jobb


23 november 2023

Utbildare/konsult till CNC- och robotteknikutbildning

Utbildare/konsult till CNC- och robotteknikutbildning

2 oktober 2023

2 oktober 2023