Intendent för utveckling av morgondagens arbetsplats

Intendent för utveckling av morgondagens arbetsplats

Arbetsbeskrivning

Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?


På kommunkontoret arbetar cirka 350 medarbetare inom strategiska funktioner. Tillsammans säkerställer vi att kommunen är en effektiv och modern organisation. Just nu befinner vi oss på en spännande utvecklingsresa med målet att fungera som en motor i utvecklingen av hela organisationen. Där vi tar ansvar för helheten, och sätter medborgarnas bästa i fokus.



Vill du ha en nyckelroll i vårt arbete med att utveckla morgondagens arbetsplats? Trivs du i en bred roll där du får samverka med många parter och där du får arbeta såväl strategiskt som operativt? Då har vi jobbet för dig! 

Om rollen
Tjänsten som intendent är en ny roll hos oss, placerad på kommunkontoret.

Som intendent kommer du att leda, optimera, samordna, koordinera och effektivisera intendenturen för våra gemensamma kontor och de sju förvaltningar som ingår i det projekt vi kallar "Morgondagens arbetsplats". Just nu pågår det intensiva arbetet med att övergå till aktivitetsbaserade kontor och huvuduppdraget för intendenten blir att förvalta och utveckla våra gemensamma arbetsplatser avseende lokaler, inredning, tillhörande teknik och serviceutbudet kopplat därtill, såsom exempelvis städ, kontors- och receptionisttjänster, kaffe, frukt etc. Allt för att åstadkomma en effektiv och kvalitetssäkrad internservice. Intendenten har såväl ett strategiskt som operationellt fokus. Styrgruppen för intendenturen utgörs av förvaltningsdirektörerna för de förvaltningar som omfattas. Intendenten rapporterar till avdelningschefen för Stöd och servicecenter. 

Huvudsakliga ansvarsområden
- Leda, samordna och utveckla intendenturens tjänster
- Driva det operativa arbetet gällande lokaler och serviceutbudet kopplat till dessa
- Framtagande av beslutsunderlag till styrgrupp
- Föra kunddialoger samt genomföra uppföljningar
- Kontrollera ekonomiska transaktioner mellan leverantörer (interna såväl som externa) och kommunkontoret samt hantera ekonomisk uppföljning och uppföljning och rapportering av nyckeltal
- Arbeta strategiskt och i projektform med att utveckla kontorens utformning, serviceutbud, tekniklösningar och beläggningsgrad
- Följa upp avtal och samarbeten med leverantörer, hyresvärdar och hyresgäster etcetera
- Ansvara för systematiskt arbetsmiljö- och brandskyddsarbete
- Omvärldsbevaka området kring arbetsmiljö och arbetsplatsutformning

Vem är du?
Vi söker dig som har:

- Minst 3 års arbetslivserfarenhet av motsvarande befattning i en större organisation
- Eftergymnasialutbildning eller annan utbildning och/eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant
- Erfarenhet av kostnads- och nyckeltalsuppföljning
- Erfarenhet av systematiskt arbetsmiljö- och brandskyddsarbete
- Goda kunskaper i svenska, såväl i tal som skrift

För att bli framgångsrik i rollen är du självgående och trivs med att arbeta med en bredd av frågor - främst operativa men även strategiska, i ett nära och tillitsfullt samarbete med chefer, medarbetare, leverantörer och andra intressenter. 

Utbildning och/eller erfarenhet av projekt- och processledning är meriterande. 

Vi erbjuder
Vi erbjuder dig en självständig roll där du lär känna stora delar av kommunen. Du får en viktig roll i att stärka Lunds kommun som en attraktiv arbetsgivare och möjlighet att göra skillnad på riktigt. Vi månar om att våra medarbetare ska ha balans i livet och erbjuder förmåner kopplat till detta. Läs mer om hur det är att arbeta hos oss https://lund.se/arbete-och-lediga-jobb/sa-ar-det-att-arbeta-med-oss/det-har-ger-vi-dig-som-medarbetare. 

En kombination av kontors- och distansarbete är det nya normala för oss. Vi sitter i moderna lokaler centralt placerade precis intill Lunds centralstation. 

Välkommen till oss!

Om rekryteringsprocessen
I denna rekrytering har vi tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor för en mer inkluderande rekryteringsprocess. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. 

På grund av sommar och semestrar ligger annonsen ute längre än vanligt och du kan förvänta dig något längre tid för återkoppling på din ansökan och dina eventuella frågor kring tjänsten. Urvalsarbetet påbörjas vecka 34. För din information har vi planerat att genomföra den första intervjuomgången via Teams den 4:e september.

Tack på förhand för ditt tålamod och varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kommunkontoret
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 juli 2023
  • Ansök senast: 20 augusti 2023

Liknande jobb


Kundförvaltare till Fastighetskontoret, Stockholms stad

Kundförvaltare till Fastighetskontoret, Stockholms stad

14 augusti 2024

Samordnare FM tjänster till Fastighetskontoret

Samordnare FM tjänster till Fastighetskontoret

22 maj 2024

Teknisk förvaltare

Teknisk förvaltare

9 maj 2024

Intendent till Skogomeskolan och Bärbyskolan

Intendent till Skogomeskolan och Bärbyskolan

29 april 2024