OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
- Ort: Remote
- Uppdragslängd: Ca. 1 år
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Uppdragsbeskrivning
Du kommer att arbeta nära kundens verksamhet, kommunikationsavdelning samt deras leveranssteam, inklusive UX-writer. Kunden arbetar agilt.
Arbetet omfattar:
- att du som Interaktions/UX-designer ska leda arbete inom design och användbarhet, följa Kundens designanvisningar/riktlinjer för systemets tillgänglighet.
- att ska skapa interaktionsdesign, grafisk utformning, prototyper och samarbeta med utvecklarna för att säkerställa design, användbarhet och tillgänglighet.
- att leda arbetet med att exempelvis att ta fram Personas och delta i användbarhetstester.
Hos Kunden arbetar de i team med agila arbetssätt. För att nå framgång i detta uppdrag bör du ha mycket god samarbetsförmåga och ha god beslutsförmåga samt vara utvecklings- och resultatinriktad. Du bör också vara noggrann, analytisk och strukturerad samt ha en mycket god helhetssyn. Du är öppen för och bidrar aktivt till de förändringar som verksamheten och omvärlden kräver. Kunden vill att du delar med dig av dina kunskaper och erfarenheter till andra och verkar för att medarbetare i en grupp blir mer ansvarstagande
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Utmärkt svenska i tal och skrift
- Minst 3 års praktisk erfarenhet: Interaktions/UX-designer
- Minst 1 års praktisk erfarenhet: Digital tillgänglighet utveckling av webapplikationer för funktionsnedsatta, WCAG
- Minst 2 års praktisk erfarenhet: Användbarhet och tillgänglighetstester
- Minst 1 års praktisk erfarenhet: Tjänstedesign
- Minst 1 års praktisk erfarenhet: Konceptutveckling
- Dokumenterad god samarbetsförmåga.
- Har grundläggande kunskaper i kravanalys och projektstyrning.
- God dokumentationsförmåga
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström