Interaktionsingenjör / programmerare

Arbetsbeskrivning

Du blir en del av våra projekt med mål att utöka möjligheterna för kommunikation, egen aktivitet och delaktighet för barn och ungdomar med utvecklingsstörning.Uppgifter Du kommer att bli en del av två olika forsknings- och utvecklingsprojekt och dela din tid mellan dem.Projekten kommer att kräva bred teknisk kompetens: 1)Det första projektet handlar om interaktiva upplevelsemiljöer för barn och ungdomar med utvecklingsstörning.Din roll blir att vara huvudutvecklare för de tekniska tillämpningarna i projektet, såsom interaktiva kuddar, väggar, bollar, med mera.Du kommer att arbeta med både hård- och mjukvara, exempelvis sensorelektronik, aktuatorer och programutveckling på olika nivåer. 2)Det andra projektet har som mål att utveckla en onlineplattform för digitala kontaktböcker för familjer som har barn med utvecklingsstörning.Din huvuduppgift kommer att vara att utveckla de tekniska lösningarna för plattformen, dit digitala fotografier, ljud och videofilmer ska kunna laddas upp.Stor vikt kommer att läggas på att få plattformen säker, tydlig och lättanvänd.Att på ett enkelt sätt kunna skicka iväg bilder eller film från en kameramobil till plattformen finns också med bland projektmålen, så det är önskvärt att du också kan arbeta med den typen av lösningar. Du kommer att arbeta nära övriga medlemmar i teamet, som består av forskare, interaktionsdesigners, pedagoger, tekniker och terapeuter.Utöver utveckling av tekniken kommer du att ha ansvar för installation och underhåll i samband med tester ute hos våra samarbetspartners. Önskade kvalifikationer Vi tror att Du har gedigen programmerings- och implementeringskompetens inom data- och elektroteknik samt god vana vid arbete i projekt.Du: -Är kreativ, kan arbera undersökande och brinner för tekniska innovationer och de framsteg de kan medföra.-Har breda kunskaper inom programmering i olika programspråk, såsom C, C++, C#, Java, eller motsvarande.-Har god förståelse för och erfarenhet från olika sensorer och aktuatorer och hur dessa kan bidra till olika upplevelser av ljud, ljus, vind, temperatur, vibrationer, med mera.-Har förmåga att väga samman mål, tidsåtgång och utvecklingskostnader för att uppnå maximala resultat.-Är van att dokumentera ditt arbete.-Har god samarbetsförmåga och är självständig och uthållig.Kunskap och tidigare erfarenheter Du har: -B(Sc) eller M(Sc) med inriktning mot elektroteknik, datateknik, spelutveckling, interaktionsdesign, eller motsvarande.-Erfarenheter från arbete med hårdsvaru-/mjukvaru-/pappers-skissande och rapid prototyping.-Kunskap om webbteknologier och onlineplattformar.-Erfarenheter från iterativa designprocesser.-Behärskar skandinaviska eller engelska flytande i tal och skrift.Erfarenheter från funktionshindersområdet är meriterande men inget krav. B-körkort är ett krav och tillgång till egen bil en fördel.Arbetsgivare: Föreningen Furuboda med ca 3500 medlemmar bedriver folkhögskola, assistansbolag, konferens- och rekreationsverksamhet samt arbetsmarknadsutbildning i Skåne.Vi är ca 400 anställda och omsätter drygt 100 miljoner kron

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Anna-Lena Ivarsson
044-781 46 85
Bitr verksamhetschef Erik Lindell
0739-884685
Fastighetschef Rune Persson
044-7814690
Teamchef Sofie Withers
0739-41 46 46
Rektor Oscar Lindström
044-781 46 51
Enhetschef Anna-Lena Ivarsson

Erik Lindell
0739-88 46 85
Ann Andersson
044-781 46 31
Projektledare Samuel Löfgren
0739-884691
Personalchef Ann Andersson
044-781 46 31

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Furuboda
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 12 oktober 2010
  • Ansök senast: 24 oktober 2010

Besöksadress

Furubodavägen
None

Postadress

Furubodavägen
ÅHUS, 29686

Liknande jobb


Computer Vision and Perception Engineer

Computer Vision and Perception Engineer

26 november 2024

Simulation Engineer

19 september 2024

Data Analyst

25 november 2024