Interim Arbetsmiljöspecialist till uppdrag i norrort

Interim Arbetsmiljöspecialist till uppdrag i norrort

Arbetsbeskrivning

Vi söker en erfaren Arbetsmiljöspecialist till ett långsiktigt uppdrag! Vår kund är ett stort internationellt bolag med huvudkontor i Solna och verksamhet på flertalet orter i Sverige, Norden och Baltikum. I detta uppdrag blir du en central del av ett professionellt HR-team där din uppgift är att, i en övergripande roll ge dina HR-kollegor och cheferna i verksamheten rätt verktyg, processer och expertstöd inom arbetsmiljöområdet. Uppdraget är med start i augusti och löper under 5 månader. Önskvärt med överlämning ett par dagar i slutet av juni.

Dina ansvarsområden

I uppdraget som central arbetsmiljöspecialist kommer du leverera expertstöd till HR organisationen som sedan utför arbetsmiljöarbetet i sina respektive enheter. Det huvudsakliga uppdraget avser Sverige.

Uppdraget innebär:

• SAM, i viss mån dra upp och framför allt hålla i riktlinjer och processer på 10-talet orter
• Hålla i strukturen, sätta mål och följa upp
• Driva central arbetsmiljökommitté
• OHS, Occupational Health & Safety
• Projekt inom området
• Ta fram och leda utbildningar inom området
• Ansvarig vid arbetsmiljöverkets inspektioner
• Riskbedömning vid förändringar
• Årsredovisning kopplat till arbetsmiljön

Om dig

Konsulten vi söker till denna roll har arbetat med arbetsmiljöfrågor inom stora organisationer, gärna i en central roll. Du kan vara expert/specialist inom området eller People Partner med arbetsmiljö som inriktning. Du har förmågan att vara drivande och snabbt skapa förtroende i en professionell miljö. Som person är du strukturerad, kunnig och kommunikativ.

Sök uppdraget

Detta är ett heltidsuppdrag under perioden augusti till och med december med möjlighet till förlängning. Överlämning sker i slutet av juni. Vår kund tillämpar hybridarbete med 3 dagar på kontoret och 2 på distans. Är du intresserad? Varmt välkommen att höra av dig till ansvarig konsultchef Kicki Segert på kicki.segert@jurek.se. Urval och intervjuer kommer hanteras löpande, så hör av dig redan idag!

Om oss

Jurek Recruitment & Consulting grundades 2006 av serieentreprenören Shervin Razani och är ett växande företag med fokus på flexibla och kundanpassade rekryterings- och konsulttjänster. Vi rekryterar och hyr ut talanger inom en mängd områden, från studenter till erfarna akademiker, med specialistkompetens. Våra uppdrag spänner över områdena juridik, ekonomi, HR, marknad/kommunikation, administration och management. Då varje uppdrag är unikt arbetar vi för att alltid skapa en perfect match för våra konsulter och kunder.

Konsult hos Jurek

År 2024 utsågs vi till en av Sveriges 100 mest attraktiva arbetsgivare av Karriärföretagen. Det är fint att få ett kvitto på vårt viktiga arbete med att erbjuda unika karriär- och utvecklingsmöjligheter. Som konsult hos oss får du chansen att arbeta på spännande arbetsplatser inom olika branscher och vid din sida har du alltid en dedikerad konsultchef. Du kommer dessutom bjudas in på flera spännande nätverksträffar och aktiviteter tillsammans med konsultchefer och övriga konsulter på Jurek

Nyfiken på att veta mer om hur det är att konsulta via oss? Se vad våra konsulter säger här:?https://jurek.se/konsult-hos-oss-pa-jurek

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson

Rakel Jarl

Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson

Ulriikka Uittomäki

Berivan Mohammed

Malin Alexandersson

Thomas Eklöf

Rakel Jarl
070-972 13 52

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jurek Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 juni 2024
  • Ansök senast: 18 juli 2024

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


26 juni 2024

Human Resources Generalist

Human Resources Generalist

26 juni 2024

26 juni 2024

HR-specialist

HR-specialist

26 juni 2024