OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en interimchef som avdelningschef för Forskningsservice på Sektionen Forskning, samverkan och innovation (FSI) med uppdrag att ha personalansvar för 21 medarbetare. Sektionen FSI har cirka 110 medarbetare och är en del av förvaltningen vid Lunds universitet. Ambitionen är att interimchefen skall kunna tillträda tjänsten senast 17 oktober 2022 datum och uppdraget kommer att vara cirka 4-6 månader.
Om Sektionen Forskning, samverkan och innovation
Forskningsservice uppdrag är att ge verksamhets- och ledningsstöd relaterat till extern forskningsfinansiering och forskningsstrategiska frågor, samt frågor som rör forskningsinfrastruktur, forskningsinformation och utbildning på forskarnivå. Avdelningen ger expertstöd och rådgivning vid ansökningar om forskningsmedel från strategiskt viktiga nationella och internationella finansieringskällor. Vi stödjer forskningsnämnden och forskarutbildningsnämnden, samt samordnar universitetets arbete inom nätverket ”League of European Research Universities” (LERU). Inom avdelningen utförs även registrering av forskningsavtal samt signering av organisationsansökningar i ansökningssystemet Prisma. Forskningsservice har också delat ansvar för forskningsinformationssystemet ”Lund University Current Research Information System” (LUCRIS).
Forskningsservice arbetar utifrån de behov som universitetets forskare, administratörer och ledning har. Avdelningens verksamhet kännetecknas av lyhördhet för förändringar i omvärlden och utvecklas kontinuerligt.
Arbetet bedrivs i samarbete med andra avdelningar inom sektionen, andra intressenter vid Lunds universitet, samt även med externa parter. En viktig del av avdelningens verksamhet är att i samverkan utveckla processer, metoder och arbetssätt, men även att arbeta med kvalitetsutveckling både inom avdelning och i samverkan med andra avdelningar inom universitetet.
Nuläge
Nuvarande avdelningschef slutar 22-09-30 och ersättningsrekrytering pågår.
Specifikation av tjänster
Bemanningsuppdrag som interimchef under ca 4-6 månader. Som avdelningschef har du ansvar för avdelningens ekonomi, arbetsmiljö och personalfrågor. Du leder, fördelar och utvecklar arbetet inom avdelningen, som idag består av 21 medarbetare vilka arbetar med komplexa uppdrag under stort eget ansvar. Du ingår i sektionens ledningsgrupp, som består av en sektionschef, fem avdelningschefer och en controller.
Vid avdelningen finns inte gruppchefer och verksamheten styrs genom olika ansvarsområden, som består av några större områden och fler mindre.
Skallkrav
- Dokumenterad erfarenhet av att vara chef med personalansvar för en grupp om minst 15 personer (I anbud ska det stå exempel)
- Mycket goda kunskaper i engelska och svenska
- Erfarenhet av att arbeta på statlig myndighet eller institut, minst 3 år, som anställd eller konsult (Namnge gärna)
- Erfarenhet av att leda en grupp med mycket varierande arbetsuppgifter (Ge exempel)
- Akademisk examen omfattande minst 3 års heltidsstudier.
Börkrav
- Erfarenhet av att arbeta direkt med forskning eller indirekt med stöd till forskning (Ge exempel).
- Lämplighet för tjänsten - kommer att utvärderas efter personligt möte (se beskrivning nedan).
Personligt möte för att utvärdera lämplighet för tjänsten
Att gå in som interimchef är ett mycket utmanande uppdrag, varför vi för båda parter ser det som kritiskt att i processen hålla ett klargörande möte med föreslagen kandidat. Syftet är såväl leverantör som kund skall få en chans att bättre förstå vad uppdraget innebär och om kandidaten har de egenskaper som krävs för att klara detta uppdrag.
Du som är egenföretagare är också välkommen att söka
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annahita Yassarati
Kristina Fransson
Alexandra Lindholm
Linda Solini
Malin Strandberg
Lisa Målberg
David Målsäter
Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe
Erika Hansson