OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Just nu söker vi en avtalssamordnare till längre uppdrag hos kund inom offentlig sektor. Vi söker dig som har goda kunskaper i LOU och upphandlingsfrågor samt erfarenhet av att anta sig liknande uppdrag inom området.
Arbetsbeskrivning
I uppdraget som Avtalssamordnare på Administrativa enheten kommer du som konsult ha hand om att säkerställa och kontrollera avtalsefterlevnaden, medverka och samordna vid upphandling av nya avtal samt att stötta och hänvisa rätt avseende upphandlings- och avtalsfrågor.
Tjänsten innefattar områden som till exempel:
• Säkerställa och kontrollera avtalsefterlevnad
• Leda, planera och samordna uppdrag/projekt kopplat till upphandling
• Delta i större upphandlingar i samarbete med upphandlingsavdelningen
• Avropa från ramavtal (rangordning, förnyad konkurrensutsättning)
• Direktupphandling
• Agera rådgivare vid avtalsfrågor
• Utveckla och förvalta befintliga avtal
• Medverka i taktiska och strategiska leverantörsmöten
• Leverantörkontakt (skriftligt/muntligt)
Vem är du?
• Har utbildning inom området, viss svårighetsgrad eller motsvarande kompetens förvärvad genom flerårig erfarenhet från liknande ansvarsområden och arbetsuppgifter
• Goda kunskaper inom Lagen om offentlig upphandling (LOU) och dess tillämpning
• Erfarenhet - 1-3 år som konsult inom aktuellt område, har deltagit i eller utfört ett flertal liknande uppdrag
• Ledning – kräver arbetsledning
• Förmåga att bemöta medarbetare på ett professionellt sätt.
• Goda kunskaper i tal och skrift på svenska
Meriterande är om du har erfarenhet av upphandlingsverktyget Tensign och/eller har erfarenhet av upphandling inom offentlig verksamhet eller från näringslivet.
Du erbjuds
Ett konsultuppdrag med omfattning på heltid 100% med önskad start i juni. Uppdraget löper tom. januari 2023, med chans till förlängning på ett (1) år. Du kommer att bli anställd av Jurek Rekrytering & Bemanning och vara uthyrd till vår kund. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta konsultchef Kajsa Lidén på Kajsa.Liden@jurek.se
Då urvalsprocessen och intervjuer sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se.
Om Jurek
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52