Arbetsbeskrivning
Vi söker för kunds räkning en kreativ och driven Interim Brand Manager för att leda och utveckla deras varumärkesidentitet. Rollen innebär att skapa och implementera varumärkesstrategier, samarbeta med olika team och genomföra marknadsförings- och kommunikationsinitiativ.
Start: Omgående
Typ: Konsultuppdrag intitialt 6 månader med god chans till förlängning eller övertag
Placering: Kungsholmen, Stockholm
Om rollen
Utveckla och underhålla ett centraliserat arkiv med varumärkestillgångar, mallar och riktlinjer samt hantera varumärkesportalen.
Samarbeta med externa byråer och leverantörer för att säkerställa att det kreativa arbetet följer varumärkesstandarder och mål.
Fungera som kreativ ledare för varumärket och övervaka skapandet av designmaterial som mallar, presentationer och marknadsföringsmaterial.
Självständigt designa och producera visuellt innehåll för digitala och tryckta plattformar med verktyg som Adobe Creative Suite eller Figma.
Underhålla och utveckla varumärkesstilsmanualen för att säkerställa enhetlighet i design, ton och visuell identitet.
Utbilda interna team om korrekt användning av varumärket och riktlinjer för att säkerställa enhetlighet över alla kontaktpunkter.
Genomföra regelbundna granskningar av varumärkestillgångar och budskap för att säkerställa enhetlighet och relevans.
Om dig
Vi ser gärna att du som söker har en kombination av strategisk varumärkesexpertis och praktiska designfärdigheter för att stärka kundens varumärkesnärvaro i en konkurrensutsatt marknad. Samt;
Minst 5 års erfarenhet av varumärkes-, marknadsförings- eller designroller, helst inom en stor internationell företagsmiljö.
Flytande engelska och utmärkta kommunikationsfärdigheter.
Dokumenterad erfarenhet av att utveckla och genomföra framgångsrika varumärkesinitiativ.
Ansökan
Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil via ”Sök rollen” här nedan och du kommer i samband med det att få svara på några korta frågor. Vi som arbetar med detta uppdrag är Kandidatansvarig Emma Rehn (emma.rehn@wise.se) och Konsultchef Emilie Runnegård Shawwaf (emilie.runnegard@wise.se)
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.
Är du nyfiken på att veta mer om hur det är att arbeta som konsult hos oss, läs mer här. Vi vill att våra medarbetare på KiMM & Wise Professionals ska ha den roligaste tiden i karriären och det gäller såklart även för dig som uthyrd konsult. Vi är måna om att du känner dig som en del av gänget och det berättar vi gärna mer om under processen.
Vi ser fram emot att höra från dig!