OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår kund i Malmö har nu behov av att stärka upp sin ekonomiavdelning under cirka 1 års tid med en interim Business Controller. Kunden som vi har arbetat med under många år erbjuder en platt organisation med ett öppet och vänligt klimat. Beslutsvägarna är korta och kulturen är hjälpsam och prestigelös. Tjänsten är placerad direkt under CFO och planerad start för uppdraget är kring september. Företaget finns i Malmö och omsätter strax under en miljard.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Analys av utfall och prognoser, främst inom försäljning och marginaler
- Stödja och agera bollplank gentemot organisationen, med analyser avseende till exempel prissättning och avtal
- Bygga och utveckla rapportstrukturer för de nordiska länderna samt globalt
- Sammanställa försäljningsrapporter veckovis och månadsvis
- Super user i BI-verktyg (Qlikview & Power BI) med support och utbildning av kollegor
- Utveckla dashboards och uppföljning av KPIer
- Budget - och prognosarbete
För att du ska trivas tror vi det är viktigt att du har ett grundläggande driv i affären och relativt enkelt kan skapa dig en överblick grundad i en nyfikenhet, analytisk förmåga och närhet till ny kunskap. Du har en initiativtagande kraft med förmåga att agera. Som person är mån om din omgivning, har en social och kommunikativ förmåga och trivs i gränslandet mellan försäljning och ekonomi.
Vi ser fram mot ditt brinnande systemintresse och förmåga till avancerad Excel - fördel också med erfarenhet av Qlickview och/eller Power BI.
Du är varmt välkommen till SJR både som anställd och om du driver eget bolag.
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Carin Forsén på 0704-715912 eller Malin Hjort 0708-203479. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-08-12.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88