OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om rollen
Till större internationell aktör inom bank/finans söker vi en erfaren Business Controller för uppdrag på 6 månader.
Arbetsuppgifterna innefattar:
- Driva budget- och prognosarbete mot produktägare och andra intressenter inom bolaget.
- Månatlig analys och uppföljning av produkter och dess marknader.
- Driva frågor mot organisationen kopplat till avvikelser mot budget och prognos.
- Vara med och skapa/förbättra presentationer till ledning och styrelse.
- Delta i och driva förbättringsprojekt.
- Agera stöd i finansiell rapportering.
- Kvalitetssäkring och analyser (även på ad-hoc basis)
Din profil
Vi söker dig som har arbetat i en liknande roll i 5+ år. Du är en erfaren controller som har mycket goda kunskaper inom redovisning. Vi söker dig som är noggrann och strukturerad, och samtidigt är förändringsbenägen och tycker om att effektivisera processer.
Meriterande erfarenheter är tidigare arbete i Anaplan, som finansiell konsult eller erfarenhet från bank- och finansbranschen.
Tillträde och omfattning
Uppdraget är på heltid och kontoret ligger i mycket ljusa och fräscha lokaler centralt i Stockholm. I detta uppdrag finns det möjlighet att arbeta som anställd konsult hos oss eller fakturera via eget bolag. Vi ser gärna att du kan starta så snart som möjligt, men optimalt skulle vara start 1 maj 2023.
Varför bli en del av Hero?
I detta uppdrag finns det möjlighet att arbeta som anställd konsult hos oss eller fakturera via eget bolag.
För oss är det viktigt att verkligen förstå vad för typ av uppdrag du söker och vilken typ av verksamheter som intresserar dig. Det gör vi genom tät uppföljning och regelbundna avstämningar med våra konsulter i syfte att bli din långsiktiga karriärspartner.
HERO är ett auktoriserat bemanningsföretag vilket betyder att vi är ett kollektivavtalsanslutet företag som följer Unionens anställningsvillkor för tjänstemän.
Vi samarbetar endast med seriösa uppdragsgivare som har en sund arbetsplats och erbjuder en bra och utvecklande arbetsmiljö för dig som kandidat eller konsult.
Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Rebecka Hillerström, rebecka.hillerstrom@hero.se.
Vi ser fram emot att läsa din ansökan!
We are heart working”
Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten. Sedan starten 2009 har vi skänkt 1 krona per konsulttimme till välgörenhet.
Kontaktpersoner på detta företaget
Cecilia Enfors
+46 72 302 36 59
Robert Conzato
+4673 384 1341
Mimmie Swärdén
+46729689142
Madelaine Roosmark
+46709306645
Olivia Bergström
0709848547
Mattias Engerdahl
0707634445
Alisha Baig
0709778579
Jimmy Sandin
+46709779096
Ella Olofsson
0709778413
Mattias Engerdahl
0707634445