OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
PS Partner är kandidaternas rekryteringsbyrå och uppdragsgivarnas partner. Vi tar ett helhetsgrepp om rekrytering, interim och HR-utveckling som gagnar våra kandidater och konsulter lika mycket som våra uppdragsgivare. Målsättningen är enkel – att hitta den perfekta matchningen och därmed få människor och organisationer att växa. Genom långsiktigt och nära partnerskap med både kandidater och uppdragsgivare tar vi hänsyn till fler värden än de uppenbara och skapar förutsättningar för den perfekta matchningen för varje uppdrag. Med våra ledord Mod, Engagemang, & Expertis, Respekt och Aktivitet nära hjärtat drivs vi av att alltid ge MERA, till våra uppdragsgivare såväl som till våra kandidater och konsulter.
PS Partner erbjuder Executive Search, Rekrytering, Interim, Assessment och Utveckling av individ och grupp för exekutiva befattningar och seniora specialister. Vi har kontor i Göteborg, Stockholm och Malmö. Läs mer om oss på www.pspartner.se
Vi söker nu en Interim Business Controller till en av våra kunder i Göteborg, uppdraget är på 6 månader med start 1 mars.
Du ingår i ett team bestående av av fem kollegor som arbetar självständigt inom egna ansvarsområden, gruppen supporterar hela företagsgruppen med redovisning och controlling. I rollen som Business Controller arbetar du verksamhetsnära och ansvarar för såväl boksluts- som budget/estimatprocessen för några av bolagets regioner.
I rollen supporterar du de lokala cheferna och det är viktigt att du har förmåga att kommunicera komplex, ekonomisk information på ett pedagogiskt sätt.
Arbetsuppgifterna består av:
* Löpande analys och uppföljning av den operativa verksamheten utifrån budget och nyckeltal
* Månatlig uppföljning och framtagning av resultatrapporter
* Månatliga Business Reviews med analys av sälj, marginal och produktion
* Deltagande i strategiska förbättringsprojekt avseende både befintlig och framtida verksamhet
* Skapa modeller för nyckeltal- och lönsamhetsuppföljning
* Driva och utveckla budgetprocessen och arbete med prognoser i samråd med övriga i verksamheten
och i finansorganisationen
* Delta i förberedelser och analyser i samband med bokslut
* Övriga ad-hoc uppgifter förekommande inom controlling
Du har en akademisk examen och gedigen kunskap inom redovisning och controlling. Vidare kräver rollen mycket goda kunskaper i Excel samt god processförståelse för relevanta affärsverktyg. Du är van vid att jobba självständigt och ta egna initiativ.
För mer information om uppdraget kontakta ansvarig konsult Frida Olsson på frida.olsson@pspartner.se